RO EN
The cart is empty

CERAMICA: Regres de 15% pe piata materialelor de zidarie

 
 
Iulian Mangalagiu (40 de ani)
Functia / Firma: director general, Ceramica SA - Iasi;
Experienta profesionala: 13 ani in domeniul materialelor de constructii.
 
Producatorul de materiale pentru zidarie Ceramica - Iasi estimeaza obtinerea unor venituri de peste un milion de euro in urmatorii trei ani, din vanzarea noilor blocuri ceramice marca BRAC, incluse, recent, in oferta. Produsele respective ar detine, astfel, 10% din cifra de afaceri din 2013 a companiei, reprezentantii firmei vizand o cota de piata de minimum 5% pentru acest produs. Societatea livreaza o gama diversa de caramizi, ce include 16 sortimente, adaptate tuturor tipurilor de zidarie, depasind net media portofoliilor companiilor din domeniu, care se situeaza la 6-7 tipuri de produse. De asemenea, Ceramica a lansat, recent, programul "Casa Rosie", aplicatie software prin intermediul careia sunt oferite servicii gratuite de consultanta persoanelor fizice sau juridice interesate de a-si construi o unitate locativa.
 
- Cum a evoluat piata materialelor pentru zidarie in primul semestru din 2011?
- Anul 2010 a fost marcant pentru piata materialelor de constructii din Romania. In aproape toate sectoarele specifice, efectele crizei incepute in a doua parte din 2008 au fost resimtite puternic de companii, iar in ceea ce priveste domeniul sistemelor pentru zidarie, acesta s-a situat chiar la jumatatea nivelului anterior recesiunii. Scaderea a continuat si in primele luni din acest an, atat cantitatile comercializate, cat si preturile caramizilor diminuandu-se cu aproximativ 15% (fiecare). Astfel, situatia din domeniul materialelor de contructii ramane precara si, daca se iau in calcul datele si evolutia de pana in prezent, o predictie pentru viitor devine riscanta, avand in vedere fluctuatiile continue. Pentru anul 2012 nu putem realiza estimari pozitive, o imbunatatire sesizabila fiind posibila cel mai devreme in 2013.
- Mentionati regiunile in care s-au inregistrat cele mai multe vanzari in aceasta perioada.
- In primele luni ale anului curent am continuat sa realizam livrari importante preponderent in regiunea Moldovei, furnizand, in special, sisteme de caramizi. Am speranta, insa, ca in perioada urmatoare utilizatorii se vor indrepta si catre sortimentele mai noi, precum BRAC, Brikston Klinker si Brikston Garden.
- Ati planificat investitii in perioada urmatoare?
- Principalele investitii vor fi directionate catre forta de munca, pentru ca angajatii nostri sa duca performanta Brikston la cote tot mai inalte. De asemenea, trebuie sa alocam resurse importante pentru inovare si tehnologie, care sa asigure calitatea produselor, aflate intr-un proces de imbunatatire permanenta. Toate sistemele pe care le comercializam sunt ecologice, intrucat, in procesul de fabricatie, sunt utilizate materii prime 100% naturale. Sortimentele beneficiaza de certificarile ISO 9001:2008 si ISO 14001:2005, care atesta calitatea si alinierea la exigentele europene de mediu.
- Cum credeti ca se va dezvolta piata constructiilor in continuare?
- Din pacate nu cred intr-o revenire spectaculoasa a industriei de constructii in perioada care urmeaza, inclusiv in anul 2012. Ar trebui ca apartamentele neocupate in acest moment sa fie cumparate, proiectantii sa aiba mai mult de lucru, sa creasca numarul autorizatiilor de construire si sa existe mai multe santiere cu imobile aflate in etapa de realizare a fundatiei. Presupunand, insa, ca in 2011 piata a atins un nivel minim, iau in considerare o crestere timida in domeniu pe termen mediu, cel putin pana cand economia se va revigora, consumatorii vor capata mai multa incredere si cererea latenta va fi exprimata in tranzactii. Este posibila, totusi, o revenire a industriei constructiilor in anul 2013.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter