RO EN
The cart is empty

SMARTREE: Noi provocari de sanatate emotionala cu care se confrunta angajatii

Beneficiile acordate de angajatori reprezinta o componenta importanta a intregului pachet salarial oferit si nu de putine ori pot face diferenta in fata candidatilor, care sunt din ce in ce mai atenti la tipurile de beneficii la care ar putea avea acces atunci cand decid sa faca o schimbare in cariera.
In cele ce urmeaza, Raluca Penes, HR Manager Smartree vorbeste despre cum va arata viitorul beneficiilor, care este cel mai creativ beneficiu din exeperienta noastra si care este valoarea medie a pachetelor lunare de beneficii acordate de companii.
1. Cum arata topul beneficiilor acordate de angajatori?
Pachetele de beneficii pentru angajati s-au diversificat foarte mult in ultimii ani, concomitent cu evolutia si schimbarile din interiorul companiilor, dar si cu nevoile angajatilor, atat pe plan personal cat si de crestere profesionala.
In continuare, cele mai frecvente beneficii oferite de angajatori raman cele clasice precum tichetele de masa, abonamentele medicale sau asigurarile de viata, decontarea transportului, diversele prime si bonusuri financiare acordate in functie de performanta, primele de sarbatori, voucherele cadou sau accesul la cursuri de dezvoltare profesionala, precum si bonusurile de recomandare sau sporurile de limba.
Perioada de pandemie a configurat insa o gama noua de beneficii pe piata muncii, care nu era extrem de intalnita anterior. Vorbim aici despre flexibilizarea programului de munca pentru angajati, care au posibilitatea in momentul de fata, in unele cazuri, sa lucreze integral de acasa sau intr-un mod hibrid. De asemenea, in noul context pandemic in care ne aflam, un nou tip de beneficiu aparut este legat de sanatatea emotionala a angajatilor, aspect asupra caruia si-au indreptat foarte mult atentia multe dintre companii. Aceasta grija s-a materializat in sesiuni de coaching personalizate “one-to-one” sau discutii cu un psiholog care sa ajute interlocutorii in depasirea incertitudinilor specifice acestei perioade.
Din datale analizate de Smartree, luand in calcul un portofoliu de peste 300 de companii partenere, sumele alocate beneficiilor de tip prime de vacanta, abonamente la salile de fitness sau fructe la birou a scazut si cu circa 30%, in unele cazuri, anul trecut comparativ cu 2019.
2. Ce iau in considerare companiile atunci cand construiesc pachetele de beneficii?
Construirea unui pachet cat mai atractiv de beneficii ar trebui sa se numere printre prioritatile oricarei companii interesate sa isi motiveze angajatii. Un pachet sanatos de beneficii ar trebui sa tina cont in primul rand de profilul si nevoile angajatilor, ce anume i-ar putea motiva, dar si de oferta existenta in piata.
3. Care sunt cele mai apreciate beneficii? Ce isi doresc cei mai buni candidati de la viitorul angajator (din perspectiva beneficiilor)?
Cu siguranta ca unul dintre beneficiile care va ramane mereu in preferintele angajatilor este bonusarea extra salariu. Bonusurile si primele financiare sunt o metoda de rotunjire a pachetului salarial, iar cand aceste stimulente sunt direct corelate cu o grila de performanta si cu niste indicatori clari, vor atrage si rezultatele vizate.
De la caz la caz, angajatii pot fi tentati si de voucherele de vacanta, abonamentele la sali de fitness sau zilele de concediu extra, ca de exemplu cele oferite cu ocazia zilei de nastere.
Insa unul dintre beneficiile care este vazut de catre candidati in ultima perioada ca si un criteriu de selectie in alegerea unui job este posibilitatea de a lucra de acasa, macar partial, inclusiv dupa incheierea pandemiei.
4. Cat de mult conteaza acestea in decizia de acceptare a unui job.
Beneficiile acordate de angajatori reprezinta, cel putin in ultimii ani, o parte importanta a intregului pachet salarial oferit si nu de putine ori pot face diferenta in fata candidatilor, care sunt din ce in ce mai atenti la tipurile de beneficii la care ar putea avea acces atunci cand decid sa faca o schimbare in cariera.
Spre exemplu, anumite tipuri de beneficii precum tichetele de masa, abonamentele si asigurarile medicale, decontarea transportului in unele cazuri, primele de sarbatori sau divesele gratuitati acordate la birou precum cafea, sucuri sau fructe sunt asociate adeseori ca si elemente basic “must have”, care vin la pachet cu oferta de angajare.
Chiar daca paleta beneficiilor se diversifica constant, iar unele companii multinationale ofera o gama variata de astfel de beneficii, inclusiv acces la diverse discounturi la achizitionarea de produse sau servicii din site-urile partenere, ele nu reprezinta neaparat un criteriu obligatoriu in acceptarea unui job. Cu siguranta insa ca aceste tipuri de beneficii creaza asteptari din ce in ce mai mari pe piata muncii si vor pune, in consecinta, presiune pe companiile care nu au posibilitatea de a le include in politicile lor.
5. Care este valoarea medie lunara a beneficiilor acordate de angajatori?
Din datele de salarizate procesate in numele a peste 300 de companii partenere din portofoliu, valoarea medie a beneficiilor brute oferite de angajatorii din mediul privat s-a situat anul trecut in intervalul 700-1.300 de lei. Industriile care au oferit cele mai generoase pachete de beneficii propriilor salariati au fost cele de consultanta, infrastructura IT & software, domeniul farma sau cel al telecomunicatiilor.
6. Care este cel mai creativ/ neobisnuit beneficiu pe care l-ati intalnit pana acum?
Din experienta noastra de peste 20 de ani in domeniul externalizarii serviciilor de resurse umane, cele mai neobisnuite beneficii le-am intalnit in ultima perioada si sunt legate de contextul pandemic. Astfel, am identificat printre partenerii nostri, companii care ofera angajatilor un numar de ore libere daca acestia decid sa se vaccineze sau alte cazuri care, in colaborare cu Directiile de Sanatate Publica, organizeaza centre de vaccinare, direct la sediul firmei, atat pentru angajati, cat si pentru membrii familiilor lor.
7. Cum arata viitorul beneficiilor? La ce sa ne asteptam?
Conform ultimelor studii in domeniu, tipul beneficiilor va evolua direct proportional cu evolutia pe piata muncii, cu noul context de hybrid working, dar si cu nevoile si asteptarile angajatului modern.
Este clar ca vechile beneficii se vor mentine in continuare, dar, in paralel, organizatiile vor fi din ce in ce mai constiente de necesitatea abordarii unor noi beneficii, focusate mai mult decat pana acum pe sanatatea mintala si emotionala a angajatilor sau pe echilibrul intre viata personala si profesionala.
Referitor la acest subiect, pandemia a adus o atentie sporita provocarilor de sanatate emotionala cu care se confrunta multi angajati, mai ales in ultimul an si a evidentiat, in paralel, faptul ca angajatorii pot sprijini bunastarea echipelor lor cu resurse, ajutor si educatie.
De asemenea, in contextul digitalizarii si transformarilor care au loc, cu siguranta ca multe organizatii se vor focusa in dezvoltarea de programe educative pentru inrolarea angajatilor in mediul digital si oferirea unei flexibilitati mai mari nu doar in privinta locului fizic de unde isi desfasoara activitatile, ci si in privinta programului efectiv de munca.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter