RO EN
The cart is empty

TIKKURILA: Profitabilitatea s-a imbunatatit in S1 prin vanzari de produse premium

In primele sase luni ale acestui an, Tikkurila a consemnat o ajustare negativa de 2,3% a cifrei de afaceri, care a ajuns, astfel, la 169,7 milioane de euro, scaderea fiind de numai 1,5% dupa eliminarea impactului negativ al cursului de schimb valutar. Cu toate acestea, veniturile operationale ajustate au sporit cu 7,8% pana la 23,2 milioane de euro, iar indicatorul EBIT s-a plasat la 21,2 milioane de euro, corespunzator unei marje de 12,5%. Conducerea companiei a aratat ca in perioada analizata implementarea cu succes a strategiei de crestere a preturilor de livrare, completata de imbunatatirea mixului de vanzari si de reducerea costurilor au dus la majorarea profitabilitatii. Valoarea fluxului de numerar a fost influentata pozitiv de cresterea marjei, precum si de nivelul scazut al capitalului lucrativ net. Tikkurila se focalizeaza, in prezent, pe promovarea produselor premium, punand pe primul plan valoarea inaintea volumelor. Slabiciunea de care da dovada mediul economic nu ofera prea multe elemente care sa impulsioneze afacerile, dar, cu toate acestea, evaluarea activitatii companiei in monedele locale ale statelor unde aceasta desfasoara operatiuni comerciale indica o crestere a incasarilor, in pofida scaderilor cantitative. Din punct de vedere geografic, este de remarcat ca in Federatia Rusa si Polonia a sporit cererea de produse premium - fapt reflectat pozitiv in mixul de vanzari. Pe piete mature, cum sunt Suedia si Finlanda trendul a fost atenuat. Se poate insa afirma faptul ca s-a reusit cresterea generalizata a preturilor de vanzare, desi nu in toate statele aceasta a reusit sa compenseze pe deplin majorarea costurilor la materiile prime. In Romania, lacurile si vopselele Tikkurila sunt disponibile prin intermediul unor distribuitori profesionisti, cum ar fi Dejmark Partners si TM Color.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter