Roca Obiecte Sanitare, subsidiara locala a grupului spaniol Roca Corporación Empresarial, a obtinut o crestere de 14% a cifrei de afaceri in anul 2013, fata de nivelul de 22,5 milioane de lei consemnat in 2012. Compania este unul dintre liderii pietei autohtone de profil, fiind activa la nivel national din anul 2006, cand a achizitionat divizia specializata a Cesarom de la grupul austriac Lasselsberger. Marca Roca a fost lansata oficial in Romania in 2008, iar din 2010 a fost inaugurata si gama Zoom, destinata preponderent clientilor din categoria medie a veniturilor. Grupul spaniol Roca detine centre de productie pe patru continente, avand o cifra medie anuala de afaceri de 1,5 miliarde euro. "Dupa o stagnare inregistrata in 2013 la nivelul din 2012, credem ca este posibila o usoara crestere, de cateva procente, pe piata locala a obiectelor sanitare in acest an. In ansamblu, este posibil ca in domeniu sa se inregistreze, pana la sfarsitul lui 2014, vanzari totale de peste 1,1 milioane de unitati, insa aceasta constituie numai o estimare realizata in conditiile actuale ale pietei. In ceea ce priveste importurile, acestea influenteaza in mod semnificativ sectorul obiectelor sanitare din Romania, in special prin prisma faptului ca majoritatea vizeaza produse din gama economica, crescand foarte mult presiunea pusa pe producatorii domestici", a declarat Cornel Costache, directorul comercial al companiei.
Majorare a exporturilor, planificata pentru 2014
Principalul obiectiv stabilit pentru anul in curs de conducerea Roca este reprezentat de mentinerea trendului ascendent al vanzarilor realizate in Romania si, totodata, dezvoltarea exporturilor prin accesarea unor piete noi, dar si prin contractarea altor clienti in zonele unde activeaza deja. Livrarile in afara granitelor tarii s-au derulat la un nivel optim si in 2013 si vor reprezenta un factor semnificativ pentru cresterea prognozata in acest an. "Avem in portofoliu mai multe produse care au inregistrat vanzari semnificative in 2013 si pe baza carora estimam cresterea din acest an a afacerilor. Nu pot mentiona, insa, un articol anume. Din punct de vedere al regiunilor predilecte de livrare, evolutia vanzarilor urmeaza oarecum potentialul economic pe care il are fiecare zona geografica din Romania, in topul cererii aflandu-se municipiul Bucuresti si Transilvania", a mai spus managerul Roca.