In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.
Eduard Macarescu, director comercial in cadrul Lasselsberger Romania: "Suntem furnizori de placi ceramice pentru multe proiecte de constructii, firma noastra fiind preferata atat datorita unei relatii bune de colaborare cu antreprenorii, cat si cu firmele de proiectare / arhitectura, respectiv cu beneficiarii. O contributie semnificativa in acest sens a avut-o si echipa departamentului specializat de Project Management (pe care l-am infiintat in 2009). Unul dintre rezultatele pozitive ale noii situatii l-a constituit cresterea cotei de piata a produselor comercializate. Totodata, Lasselsberger a reusit sa-si securizeze creantele in contextul dificil de pe piata din acest an atat prin inceperea colaborarii cu o companie de asigurari specializata, cat si prin introducerea limitelor comerciale menite sa diminueze gradul de expunere la risc. In ceea ce priveste partenerii de distributie, acestia se bazeaza pe produse care beneficiaza de un raport pret / calitate optim, care sa le ofere marje comerciale cat mai mari. Ne-am conformat la aceasta cerinta a pietei, rezultatul fiind acela de crestere a numarului de distribuitori de la 25 - la finele anului trecut, la 90 - in prezent. Pe piata de placi ceramice structura ofertei se schimba anual, prin inlocuirea colectiilor existente cu altele noi, aliniate la trendurile internationale din punct de vedere al dimensiunilor, culorilor si texturii. Inovatiile sunt, de obicei, bine primite de beneficiari. De exemplu, vanzarile colectiilor noi, din gama Cesarom, au depasit estimarile initiale. Referitor la piata de bricolaj, aceasta a inregistrat cresteri importante in ultimii ani, in primul rand datorita expansiunii agresive. Din punctul meu de vedere, principalele avantaje ale retelelor de bricolaj sunt reprezentate de sortimentatia completa, notorietatea marcii pe piata si increderea pe care o transmit cumparatorilor."