RO EN
The cart is empty

PPG: Crestere de 4% a vanzarilor in trimestrul al treilea

Managerii corporatiei PPG Industries au anuntat ca rezultatele financiare din cel de-al treilea trimestru a.c. au sporit cu 4% fata de perioada similara a anului anterior, rezultatul net consemnand din nou un record absolut in principalele regiuni vizate de holding si evidentiindu-se cu precadere printr-o crestere de 17% in Europa, in pofida performantelor economice diferite la nivel continental. De asemenea, in celelalte zone castigul operational al PPG Industries s-a majorat cu 10%. In aceste conditii, lichiditatile si investitiile pe termen scurt au ajuns sa depaseasca 3 miliarde USD la data de 30 septembrie 2014. Astfel, in trimestrul al treilea, vanzarile nete s-au cifrat la 3,93 miliarde USD (fata de 3,77 miliarde USD in iulie-septembrie 2013), iar cifra de afaceri consemnata dupa traversarea primelor noua luni ale anului in curs a ajuns la 11,65 miliarde USD, indicand o sporire, in termeni reali, de 8,25% comparativ cu nivelul de 10,76 miliarde USD din perioada similara a exercitiului financiar anterior. Aceste cifre plaseaza holdingul pe o pozitie de top in randul celor mai semnificative grupuri internationale, specializate in fabricarea/comercializarea de sisteme si materiale de finisaj, produse chimice, precum si vitraje speciale, noua strategie de afaceri presupunand, printre altele, sporirea capitalului prin rascumpararea unor actiuni si expansiunea activitatii pe anumite piete, prin intermediul achizitiilor. In consecinta, referindu-se la programul de dezvoltare ce se va derula pe termen scurt, Charles E. Bunch, presedintele PPG Industries, a precizat ca “la 30 iunie a.c., s-a ajuns la o intelegere privind preluarea societatii Consorcio Comex – important producator de vopsele arhitecturale si pentru mediul industrial din America Latina – tranzactia, in valoare de 2,3 miliarde USD, urmand sa fie definitivata in cel mult sase luni. Din punct de vedere al afacerilor proprii, in trimestrul al treilea din 2014 am continuat sa beneficiem de faptul ca partenerii adopta cu succes tehnologiile avansate propuse de PPG Industries, iar principalele motoare de crestere s-au remarcat in cadrul diviziilor de sisteme aerospatiale si de solutii OEM pentru industria auto. Pentru a ne focaliza atentia spre afacerile profitabile, am renuntat la fabrica de sticla float din America de Nord si la o linie de productie a vitrajelor auto (controlata de o firma afiliata). Intrucat trimestrul al patrulea reprezinta sezonul de varf in ceea ce priveste generarea lichiditatilor, incercam sa profitam de reluarea treptata a comenzilor pe anumite segmente-cheie, cum ar fi constructiile comerciale din SUA si Canada, respectiv sectorul naval". Pe segmentul de finisaje performante, cifra de afaceri din trimestrul al treilea s-a situat la 2,26 miliarde USD (+3%), sectia de vopsele industriale a raportat venituri de 1,4 miliarde USD (7%), in timp ce divizia de sticla s-a evidentiat prin incasari de 283 milioane USD (+2%). Pentru vopselele performante, PPG Industries a raportat cresteri mai semnificative ale comenzilor in America de Nord si Asia, inclusiv in ceea ce priveste produsele arhitecturale, iar in zona EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) situatia a fost stabila. Mai precis, cererea de sisteme de finisare pentru aplicatii arhitecturale a fost fluctuanta in Europa, majorarile constatate in Marea Britanie si zona de est a continentului fiind contracarate de scaderile din Europa de Vest. Pe segmentul sistemelor de finisare utilizate in industrie, rezultatele depinde de evolutia sectorului auto, rate mai semnificative de crestere fiind constatate in Asia, in timp ce in Europa comenzile continua sa se afle sub potentialul real al acestei piete. In fine, dar nu in ultimul rand, divizia de sticla a profitat de majorarea pretului la vitraje (pe baze de calcul anuale), intrucat cantitatile comercializate in trimestrul al treilea au fost similare celor din iulie-septembrie 2013. Totusi, in pofida unor probleme de curs valutar, se remarca initierea unei tendinte de crestere organica a afacerii cu sticla float, pe fondul promovarii de produse cu valoare adaugata mare, utilizate pe pietele rezidentiale si nerezidentiale. Dificultatile continua sa fie remarcate insa la productia de elemente din fibra de sticla, unde rezultatele operationale sunt nesatisfacatoare. Si in primele noua luni a.c. fiecare divizie a consemnat vanzari superioare celor din acelasi interval al anului trecut, sectia de materiale performante raportand 6,6 miliarde USD (+9,62%), cea de vopsele industriale peste 4,2 miliarde USD (+6,94%), iar in domeniul sticlei au fost inregistrate venituri de 838 milioane USD (+4,36%).  
***
Potrivit conducerii sale, PPG Industries, din Pittsburgh – Pennsylvania (SUA), este unul dintre liderii mondiali ai sectorului de produse chimice pentru constructii, respectiv in industria de vitraje, reprezentand o corporatie ce se distinge in raport cu firmele competitoare "prin inovatie, sustenabilitate si culoare". Fondata in 1883, societatea PPG activeaza in mai mult de 60 de tari din intreaga lume, vanzarile aferente anului 2013 depasind 15,1 miliarde USD. In Romania, divizia de vopsele arhitecturale a PPG este reprezentata de societatea Trilak Coatings, din Miercurea Ciuc (Harghita), care – potrivit informatiilor oficiale – a realizat anul trecut o cifra de afaceri neta de 13 milioane de lei, in timp ce in exercitiul financiar anterior acest indicator s-a plasat la 15,2 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.ppg.com

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter