RO EN
The cart is empty

POLICOLOR: Piata de lacuri si vopsele a crescut valoric cu 10%, in ultimii 5 ani

In perioada 2015-2020, consumul intern de lacuri si vopsele a crescut cu doar 2% in volum si 10% valoare, ajungand la circa 270.000 de tone si 420 de milioane de euro, conform estimarilor INS, luate in calcul de catre Policolor, lider regional in domeniu.
"Desi a fost un an cu totul atipic, piata si-a continuat cursul ascendent si in 2020, in special pe categoriile de vopsele lavabile si tencuieli, lacuri de lemn si piatra, ritmul constructiilor noi, dar si al lucrarilor de reamenajare DIY avand impact pozitiv asupra industriei, in general. Totusi cresterea nu a fost una considerabila, masurile de izolare si de carantinare conducand la stoparea multor lucrari publice si in regim privat", a declarat Daniel Olaeru, directorul national de vanzari pentru Divizia Consumers Markets, din cadrul Policolor SA.
In acest context, vanzarile de vopsele si tencuieli ale Policolor in primele 11 luni ale anului 2020 au fost de 21,6 milioane de euro, in crestere cu 5,1% fata de 2019, dar sub obiectivele setate pentru 2020. 
"Anul trecut, in lunile direct afectate de lockdown, martie si aprilie, vanzarile au fost afectate direct, dar faptul ca am functionat continuu, atat la nivelul productiei, cat si in distributie si vanzari, a redus la minimum aceasta scadere. Vopselele si tencuielile au performat mai bine in perioada iunie-noiembrie 2020, crescand cu 14% in total fata de aceeasi perioada a anului anterior. Probabil ca la final de martie a.c. vom avea o evaluare completa a lui 2020, estimam insa ca rezultatele vor fi peste cele din 2019", a precizat reprezentantul Policolor SA.
In continuare, in 2021 compania mizeaza pe cresterea vanzarilor pentru marcile SPOR si Deko Professional.
"In 2021, brandurile noastre SPOR si Deko Professional vor continua sa aduca in fata consumatorilor cele mai bune solutii DIY sau profesionale. Cu acest obiectiv setat, urmarim utilizarea la maximum a capacitatii de productie a fabricii Policolor din Bucuresti pentru portofoliului de produse existent. In materie de Research & Development, vom continua traditia de a genera solutii inovatoare pentru piata de vopseluri si tencuieli din Romania, o prioritate in Policolor", a explicat Daniel Olaeru.
 
Trebuie accelerate programele nationale de reabilitari si consolidari
Potrivit managerului Policolor, in ultimii ani ritmul de reabilitare termica a blocurilor de locuinte, care ar sprijini semnificativ vanzarile nationale de lacuri si vopsele, a incetinit vizibil. 
"Cresterea eficientei energetice prin programele de reabilitare termica continua sa fie un obiectiv national. Existenta acestui program aduce anual si sustinerea domeniului constructiilor si a materialelor de constructii. Din nefericire, in ultimii ani nu au fost consumate nici fondurile de stat destinate acestor lucrari, nici cele care pot fi accesate prin fonduri europene, multe lucrari nu sunt incheiate iar santiere noi deschise nu pot inca acoperi necesarul din piata. La inceput de 2020 vorbim de un numar de 170.000 de apartamente reabilitate termic, respectiv un procent de 7% din necesar, conform ultimelor estimari ale specialistilor", argumenteaza managerul Policolor, care spera, insa, ca ritmul de implementare sa creasca in 2021.
Pe de alta parte, intreaga piata de vopsele, si nu numai, asteapta si alte programe care sa sustina productia din domeniul constructiilor, precum consolidarea cladirilor cu risc seismic. "In Romania, 49% dintre locuinte sunt construite inainte de anii '70 si doar 3% dupa 2015. Bucurestiul este pe primul loc intre capitalele europene la risc seismic si locul 10 mondial. Reabilitare termica este importanta, dar mai stringenta ar fi inceperea consolidarilor de cladiri", subliniaza Daniel Olaeru.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter