RO EN
The cart is empty

MEDIALINE: Aplicatii de business cu IA si roboti software, in sprijinul companiilor

Reprezentantii companiei Medialine, furnizor de solutii si servicii integrate IT&C, au facut o selectie a celor mai relevante tendinte tehnologice din 2021, conturate de marile companii globale de analiza, dar cu potential ridicat de impact local. Unele sunt generale si strategice (vezi Digitalism) altele insa concrete si operationale (robotii software), dar cu siguranta toate vor influenta modul in care traim, muncim si facem afaceri. Iata sinteza:
 
1. Trecea la „Digitalism”. Termenul este deja pe piata si face trimitere la o societate digitalizata in care datele sunt cea mai relevanta resursa. Realitatea cotidiana arata ca toate organizatiile, publice si private in egala masura, sunt avide dupa date si invesc resurse considerabile in colectarea si procesarea acestora. In acest proces apar insa provocari majore care tin de capacitatea de analiza a datelor, de interpretarea acestora, asigurarea securitatii si confidentialitatii. Multe dintre tehnologiile noi, care apar in business, graviteaza in jurul acestui concept.
 
2. Nevoia de Rezilienta. Dupa situatiile inedite prin care am trecut in 2020, cuvantul de baza pentru anul curent va fi „rezilienta”. Dictionarele romanesti definesc rezilienta drept „marimea caracteristica pentru comportarea materialelor la solicitarile prin soc”, mai relevanta este insa descrierea din Dictionarul Oxford (Resilience | Definition of Resilience by Oxford Dictionary on Lexico.com also meaning of Resilience) care aminteste despre „capacitatea de recuperare rapida in urma unei crize si capacitatea de a depasi provocari, obstacole si adversitati”. Multe actiuni din 2021 vor fi marcate de dorinta obtinerii unui nivel cat mai mare de rezilienta in business, pentru ca 2020 ne-a aratat ca „neprevazutul se intampla”. Aceasta se va reflecta direct asupra investitiilor in tehnologie, planuri de continuitate operationala si disaster recovery, securitate etc.
 
3. Aplicatii de Business cu Inteligenta Artificiala (IA/AI). Este un trend care va creste ca popularitate in 2021 deoarece reprezinta cheia obtinerii unui avantaj competitiv in epoca digitala. Inteligenta Artificiala este raspunsul la nevoia de gestionare in timp real a interactiunilor cu clientii, partenerii, angajatii sau utilizatorii. Sunt putine arii operationale in care AI sa nu poate genera o imbunatatire. Chatboti care automatizeaza relatiilor cu clientii, asistenti virtuali inteligenti sau motoare inteligente de cautare (vezi Smart Search din CAS genesisWorld, spre exemplu) sunt doar cateva exemple de „functionalitati bazate pe AI” care se vor generaliza in viitorul apropiat.
 
4. Roboti Software si automatizare. In 2021 va creste considerabil numarul companiilor care vor evalua procesele de business in care valoarea adusa de operatorii umani este redusa. O buna parte din activitatea angajatilor cu munca de birou poate fi deja alocata robotilor software pentru ca implica sarcini repetitive. Procesarea documentelor (comenzi, facturi, note de receptie, deconturi de cheltuieli) preluarea datelor si inregistrarea acestora in diverse aplicatii de business (ERP, spre exemplu) poate fi automatizata intr-o pondere foarte ridicata, pastrandu-se controlul uman doar la nivelul exceptiilor sau situatiilor atipice (date incomplete, campuri lipsa, erori etc). Castigul de timp prin viteza mare de procesare, lipsa erorilor si disponibilitatea 24/7 fac din robotii software o investitie cu un randament foarte ridicat in acest an.
 
5. Extinderea lucrului la distanta si a solutiilor de video colaborare. Dincolo de pandemie si carantina, oamenii au descoperit in 2020 beneficiile muncii de la distanta, conditionata insa de utilizarea unor tehnologii performante. 2021 va impune noul normal: „regimul de munca hibrid”, care implica: prezeta la birou, mobilitate si „work from home”. Astfel atat angajatorii cat si angajatii isi vor atinge obiectivele si voi putea combina lucrul in echipa, cultura organizationala si colaborarea cu nevoia de distantare si dorinta de evitare a navetei si a traficului. Din aceasta perspectiva, tehnologia este cheia, iar 2021 va face trecerea de la improvizatii la solutii profesionale.
 
6. 5G ca element de baza pentru dezvoltare de noi aplicatii si sisteme. Cel mai probabil, 2021 va aduce mult asteptata licitatie 5G, care va atribui licentele de exploatare si va duce la generalizarea actualelor proiecte “demo”. (Cu ce ne ajuta tehnologia 5G? Top 10 utilizari: de la orase inteligente la telemedicina si automobile interconectate (mobilissimo.ro) 5G va aduce capacitati mobile de peste 1Gbps si va genera o revolutie in mobilitate. 5G va avea un impact direct asupra aplicatiilor care necesita timp de raspuns foarte mic, procesare locala sau parametri foarte stricti de transport al datelor: control utilaje, roboti industriali si vehicule autonome, realitate virtuala, telemedicina, control trafic etc.
 
7. Realitatea virtuala si augmentata. Realitatea virtuala a inregistrat un avans considerabil in pandemie, datorita interesului multor utilizatori de a interactiona de la distanta si de a vedea ca holograme cat mai multe resurse fizice (utilaje, echipamente, instalatii, obiecte etc). Tehnologiile de Realitate virtuala sau aaugmentata permit unor categorii profesionale sa interactioneze in siguranta de la distanta, iar scenariile sunt multiple, de la interventii tehnice si mentenanta la colaborare in proiecte si eLearning. In 2021, se va contura si formatul participarii holografice la intalniri, cu membri ai echipei participand fizic, iar altii prin intermediul unui avatar 3D cat mai realist. Aminteste de Star Wars, insa tehnologia necesara este deja disponibila pe piata.
 
8. Multi cloud si cloud distribuit. Este o tendinta care se va pastra pe termen lung si implica pe de o parte combinarea unor multiple furnizori de cloud pentru atingerea obiectivelor de business, iar pe de alta conturarea unui model de cloud care implica asocierea cu o locatie fizica. Traditional, locatia nu era un termen relevant pentru cloud computing (de aici si denumirea de cloud) insa existenta unor cerinte si reglementari locale determina furnizorii de cloud sa actioneze in consecinta. La Medialine vorbim orice limbaj cloud: public, privat, hibrid. Accesati Managed & Cloud Services (medialine.ag) pentru mai multe detalii.
 
"Majoritatea acestor tehnologii exista deja pe piata, unele companii le exploateaza deja, altele sunt la inceput. Pentru orice organizatie insa, indiferent de profil, domeniul de activitate si putere financiara exista solutia sau serviciul potrivit pentru rezolvarea celor mai apasatoare probleme de business, de la identificarea de noi clienti la reducerea costurilor", concluzioneaza analiza Medialine.
***
Ca furnizor de solutii si servicii integrate IT&C, Medialine ofera intreprinderilor mici si mijlocii solutii personalizate. De peste 20 ani, clientii s-au bazat pe expertiza si know-how in domeniile IT&C Infrastructure, Managed & Cloud Services si Business Solutions. Astazi, Medialine deserveste sute de companii mijlocii si mari cu servicii IT Premium. Datorita orientarii la nivel national, clientii beneficiaza de o retea stransa de vanzari si resurse tehnice, care permite asistenta optima la locul de service.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter