RO EN
The cart is empty

Ruukki dispune de sisteme complete de acoperis din tabla tip tigla

 
 

Madalina Dumitru (31 de ani)
Functie/ Firma: Country Marketing Manager al Ruukki Romania si Bulgaria;
Studii: Universitatea Tehnica de Constructii - Bucuresti, Facultatea de Constructii Civile si Industriale, promotia 2000;
Experienta profesionala: promotional manager, Ruukki Romania (2006 - 2007); sales manager systems Ruukki Romania (2004 - 2006); project manager Ruukki Romania (2002-2004);
Hobby: calatoriile.

Ruukki Romania, parte a concernului international Rautaruukki Oyj Finlanda, furnizeaza pe piata autohtona produse din otel, componente pe baza de metal, sisteme si produse «la cheie» pentru industria constructiilor si cea metalurgica. Solutiile oferite includ, de asemenea, servicii de proiectare si instalare. Compania a finalizat lucrarile la secția de structuri metalice (parte a investiției de 35 milioane de euro din Bolintin Deal), ce va produce aproximativ 12.000 tone pe an. Se preconizeaza ca activitatea secției va reprezenta aproximativ 30% din cifra de afaceri a firmei in tara noastra. Societatea are deschise birouri in Bucuresti, Iasi, Cluj-Napoca si Timisoara.
- Apreciati care este valoarea pietei de acoperisuri si sisteme de invelitori.
- Piata de acoperisuri a inregistrat cea mai importanta crestere anul trecut, datorita numarului mare de proiecte rezidentiale. Accesului investitorilor la creditele finantate cu fonduri europene a impulsionat implementarea acestor proiecte. Si la nivelul utilizatorilor finali s-a inregistrat aceeasi majorare, sustinuta si de numarul mare de beneficiari care lucreaza in afara tarii si care au ales sa investeasca in renovarea casei sau construirea de imobile noi. Mai mult, aderarea la Uniunea Europeana a inlesnit si importurile, fapt care a contribuit semnificativ la aceste cresteri. In 2006 s-a inregistrat o crestere de 31% in comparatie cu 2005, pentru ca, in 2007, majorarea sa fie de 47%, in raport cu anul anterior. Pentru 2008 se preconizeaza o crestere de 21% a pietei, atat ca volum, cat si ca valoare, fara - insa - ca aceste majorari sa fie comparabile cu cele din 2007. Sunt doi factori primordiali care au determinat compilarea acestor estimari. Primul este legat de stabilizarea pietei si de faptul ca s-a atins deja o valoare de aproximativ 137 milioane de euro, iar cresterile procentuale se raporteaza la o baza mult mai mare ca valoare, astfel incat este deja mai dificil sa se mentina acelasi ritm de crestere. Un alt factor important este un anume nivel de saturatie pe piata de credite imobiliare. Multi consumatori finali au contractat credite anii trecuti, au investit deja in case, la fel si cei care au trimis bani din afara tarii, astfel incat nu ne mai asteptam la majorari extrem de spectaculoase, ci la o evolutie ascendenta si stabila a pietei de acoperisuri. De altfel, se estimeaza ca anul acesta vor mai spori si preturile pentru acoperisurile din tabla tip tigla, din cauza fluctuatiei cursului valutar, a cresterii costurilor pentru materia prima si sporirii cheltuielilor cu personalul.

- Care sunt produsele proprii livrate pe piata autohtona?
- Dispunem de sisteme complete de acoperis din tabla tip tigla, acoperind toate etapele de productie si servicii: de la consiliere, realizarea proiectului, transport, livrare si montaj - prin intermediul distribuitorilor din toata tara, garantie si servicii post vanzare. Un sistem de acoperis complet oferit de noi cuprinde toate componentele: folie anticondens, placi de tabla tip tigla, sisteme de prindere (in aceeasi culoare cu acoperisul), sistem de colectare ape pluviale, accesorii de coama, dolie si streasina, elemente de ventilatii izolante pentru cosuri de fum, elemente de siguranta tip podet sau scari pe acoperis si elemente de siguranta tip paratrasnet si parazapada. Portofoliul include trei game mari de produse: Ruukki Monterrey, Classic si Elite, cu diferite caracteristici si proprietati, toate facand parte din segmentul premium.

- In ce zona a tarii inregistrati cele mai multe livrari?
- Piata romaneasca trece acum prin etape aproape identice cu Polonia, numai ca exista de un decalaj de trei pana la cinci ani. Pe segmentul autohton apar diferente de comportament ale consumatorului in functie de regiune. De exemplu, beneficiarul din Moldova este preocupat de calitatea produsului si se intereseaza despre caracteristicile acoperisului, ale aliajelor, inainte de a lua o decizie. In Ardeal, consumatorii sunt mai conservatori, adopta mai greu noile materiale de constructii si, implicit, si acoperisul din tabla tip tigla. In sudul tarii pretul ramane criteriul primordial. In Banat si in Bucuresti clientii analizeaza raportul calitate-pret, alegand cea mai potrivita solutie. Insa tot Bucurestiul si imprejurimile sale raman zonele in care tabla tip tigla este cea mai raspandita si, implicit, ariile in care se inregistreaza cele mai mari vanzari, atat din punct de vedere valoric, cat si ca volum.

- Ce prevede strategia de dezvoltare a firmei pentru 2009-2010
?
- Pentru intervalul urmator avem in vedere desfasurarea unei campanii de educare prin intermediul careia sa se explice importanta fiecarui component si a fiecarei caracteristici a acoperisului. Calitatea unei table este departe de a fi definita exclusiv de grosimea acesteia. De regula, consumatorii nu cunosc toate implicatiile alegerii lor, nu fac diferenta intre diverse tipuri de produse. De pilda, nu acorda o atentie deosebita sistemului de protectie, ce tip de acoperire are tabla pe exterior, nestiind ca o protectie de proasta calitate poate compromite intregul acoperis. Orice vulnerabilitate a acestui strat se poate reflecta pe termen lung in ruginirea acoperisului.

- Care sunt problemele pe care le intampinati in desfasurarea activitatii?
- Lipsa de informare a consumatorilor cu privire la caracteristicile unui acoperis din tabla tip tigla de calitate si faptul ca - inca - suntem pe o piata pe care criteriul pret ramane cel mai important, desi este stiut ca ieftin inseamna de fapt «scump» pe termen lung. Totusi, din ce in ce mai multi beneficiari devin mai atenti, mai informati si mai constienti de importanta acoperisului.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter