RO EN
The cart is empty

DEZEEN: Metaversul, echivalentul digital al oraselor uriase fara comunitate

Spatiile digitale pot crea comunitati, dar ”metaversele” in centrul carora sta ideea proprietate si care sunt imaginate de marile corporatii tehnologice sunt considerate de unii experti deprimante si lipsite de inspiratie. Pentru multi, conceptul este inca neclar, fiind imposibil de incadrat in categoria internetului, jocurilor video, experientelor de realitate virtuala etc. Problema principala este ca „metaversul” este un termen care nu se refera la o anumita tehnologie, ci mai degraba la un set complex si liber de idei, in principal speculative, despre modul in care oamenii vor interactiona cu tehnologia in viitor. Sustinatorii conceptului respectiv spun ca aceasta lipsa de coerenta este data de faptul ca ideea este inca in proces de construire. Compania Meta, anterior Facebook, este un rebranding axat pe metavers, fiind probabil cel mai notabil beneficiar potential, desi nu este singura firma care incearca sa exploateze ceva inca incomplet. Una dintre principalele idei recurente actuale este cea a unei lumi virtuale care exista in paralel cu cea reala, un spatiu online ce continua sa se manifeste indiferent de prezenta umana. Conceptul de proprietate este omniprezent, indiferent daca obiectul sau este reprezentat de imbracaminte virtuala sau arta, iar dreptul asupra sa se transfera intre spatii. In mod ideal, toate aceste spatii separate vor fi in cele din urma inghitite intr-un singur metavers. Desigur, exista sceptici care sunt rezervati cu privire la acest aspect mercantil, mai considera analistii. Metaversul, pentru cei familiarizati cu jocurile video, este similar unui joc MMO (massive multiplayer online) de marketing, cu mai putine misiuni de indeplinit si mai multe moduri de a cheltui banii. Ceea ce frapeaza cel mai mult insa este dimensiunea spatiala, ce incearca sa faca trecerea de la un ecran la o lume reala. A vorbi despre spatii digitale fara a lua in considerare spatiile din lumea reala este insa o iluzie. Multi oameni se confrunta cu o criza de spatiu, indiferent daca este vorba de o lipsa cauzata de imposibilitatea de a cumpara o locuinta, de precaritatea sistemului de inchiriere, de nesiguranta locului de munca etc. Cei mai afectati sunt tinerii, care deja sunt descurajati sa se manifeste in spatii publice, cum ar fi parcuri si locuri de joaca, dar si avertizati in legatura cu prezenta excesiva in propriile lumi virtuale, in care, pe langa pericole si dezavantaje, exista si anumite aspecte pozitive. Astfel, intr-o lume in care multi oameni se confrunta cu diverse crize ale spatiului fizic, cel online poate oferi comunitate, libertate, exprimare de sine, accesibilitate si socializare, asigurand  oportunitatea de a trece dincolo de limitarile cu care se confrunta lumea reala, fie ca este vorba de o mai mare usurinta in deplasare sau de posibilitatea de conectare cu persoane indepartate geografic. Afirmatia este dovedita de popularitatea uriasa a unor jocuri precum Minecraft si Fortnite. Oamenii gasesc, de asemenea, modalitati de a reutiliza software-ul si sistemele existente pentru a dezvolta noi modalitati de interactiune, adaptate propriilor nevoi sociale. Comunitatile dezvoltate in mod natural au existat in mediul online atat timp cat oamenii au avut acces la internet. Prin contrast, conceptul de metavers pare a fi echivalentul digital al oraselor uriase goale, construite gresit, al caror unic scop este acela de a-i invita pe membrii proprii sa-si cheltuiasca banii, mai afirma expertii britanici. Pentru informatii suplimentare, click aici

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter