Piata locala de piatra naturala a inregistrat o crestere de 10%-15% anul trecut fata de nivelul din 2015, ajungand la circa 45-50 milioane de euro, potrivit datelor companiei Rock Star Construct, sub care opereaza brandul PiatraOnline, primul magazin online din Romania dedicat exclusiv pietrei naturale pentru amenajari. "Cred ca acest segment a fost in crestere in 2016 insa, nefiind o piata matura, este greu sa avem o privire de ansamblu asupra acesteia si, oricat de mult mi-as dori sa stiu cifra totala de afaceri din domeniu, cred ca o estimare poate fi doar la nivel ipotetic. Totusi, consider ca piata a inregistrat o crestere de circa 10%-15% in 2016, iar rulajul total a depasit 45-50 milioane de euro. A fost, totusi, o evolutie dificil de obtinut, insa cred ca potentialii clienti sunt mult mai pregatiti pentru astfel de achizitii si mai bine informati, ceea ce reprezinta un avantaj imens pentru orice companie din domeniu", a declarat Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner Rock Star Construct.
Potrivit managerului PiatraOnline, in 2017 in topul vanzarilor se va afla marmura, avand in vedere propunerile arhitectilor, in timp ce, din punct de vedere al design-ului, vor fi preferate mixajele de materiale si stiluri diferite, dar al caror numitor comun va fi eleganta.
"Credem ca piata se maturizeaza si clientii au inceput sa aprecieze produsele potrivite fiecarui proiect in parte, precum si raportul corect calitate-pret. Asadar, cred ca va fi un an al proiectelor cu bugete prestabilite, insa intocmite corect, in functie de necesitate, de directia de utilizare a spatiului respectiv si, nu in ultimul rand, in functie de bugetul beneficiarului", a explicat Mariana Constantinescu-Bradescu.
Rock Star Construct a incheiat anul 2016 cu o cifra de afaceri de 5 milioane de euro, in crestere cu 16% fata de nivelul din 2015. Pentru anul in curs, conducerea companiei estimeaza o majorare de circa 40% a vanzarilor, in contextul in care este vizata extinderea pe nise si piete noi.
"Cu siguranta, estimarile sunt realizate in contextul mentinerii unui mediu economic si politic stabil la nivel de tara. Astfel, toate aceste prognoze sunt doar la nivel aspirational, insa vom urmari indeaproape si evolutia politica din 2017", a precizat managerul companiei.
De asemenea, investitiile planificate pentru acest an vor fi directionate spre dezvoltarea interna si operationala a companiei, precum si in consolidarea pozitiei pe piata a showroom-ului din Bucuresti.
Produsele comercializate de companie pe plan national sunt importate din tari precum Turcia, India, Grecia, Spania, Egipt, China, Bulgaria sau Brazilia.