RO EN
The cart is empty

ASiS: Contributia sistemelor ERP la depasirea dificultatilor generate de coronavirus

Consecintele crizei globale cauzate de epidemia de coronavirus evolueaza zilnic. Astfel, companiile din diverse domenii se confrunta cu noi provocari, depasirea acestora fiind esentiala pentru supravietuirea si succesul lor viitor. Pandemia a schimbat radical mediul de afaceri din industria serviciilor, in special in sectorul turistic si cel ospitalier.
Conform unui studiu realizat de Conferinta Natiunilor Unite pentru Comert si Dezvoltare, indicatorii economici privind trendurile actuale arata o scadere de peste 80% in sectorul serviciilor, in perioada ianuarie-martie. Disruptiile ulterioare cauzate de necesitatea distantarii sociale si a masurilor de izolare adoptate de diverse state vor accentua acest trend negativ.
In acest context, business-urile care activeaza in industria serviciilor se vad nevoite sa isi revizuiasca procesele referitoarele la gestionarea activitatilor zilnice. In continuare, vom analiza provocarile actuale ale companiilor si modalitatile prin care sistemele ERP pot contribui la depasirea lor.
Minimizarea efectelor distantarii sociale prin solutiile ERP
Necesitatea respectarii unor masuri precum distantarea fizica, reducerea operatiunilor neesentiale si limitarea interactiunilor directe ridica dificultati in atragerea de noi clienti si satisfacerea cerintelor acestora. Chiar si business-urile care au investit puternic in adoptarea de solutii software se pot confrunta cu probleme din cauza incapacitatii de a renunta total la procesele bazate pe documente fizice sau a lipsei instrumentelor necesare pentru desfasurarea muncii remote.
Confruntati cu situatia actuala, oamenii isi modifica stilul de viata, ceea ce duce si la modificari ale cererilor acestora in calitate de clienti, atat in ceea ce priveste volumul consumului, cat si a necesitatii acestuia. Luand in considerare probabilitatea continuarii epidemiei in viitorul apropiat, companiile trebuie sa se pregateasca pentru un nou „normal”. Astfel, ele sunt nevoite sa-si dezvolte procesele, sa adopte noi instrumente eficiente pentru evaluarea cerintelor consumatorilor si sa dezvolte planuri caracterizate de flexibilitate si agilitate.
Pe langa dificultatile in privinta relationarii si comunicarii cu clientii, restrictiile asupra activitatilor fata-in-fata pot afecta si desfasurarea de zi cu zi a muncii. Aspecte precum managementul performantei, training-ul angajatilor si recrutarea pot fi date peste cap. In acest context, reevaluarea modalitatilor de colaborare dintre angajati, a evaluarii performantei lor si a mentinerii implicarii acestora devin si ele cerinte importante. Mai mult decat atat, recrutarea noilor angajati trebuie sa fie regandita in scopul reducerii contactelor directe.
Depasirea provocarilor industriei de servicii cu ajutorul ERP-urilor
In continuare, vom analiza contributia software-urilor ERP pentru sectorul serviciilor in contextul pandemiei de coronavirus.
Pentru inceput, este esential ca accentul sa fie pus pe siguranta personalului companiei si pe eficienta acestuia in cursul schimbarii proceselor de afaceri. Fundamentarea exclusiva pe fluxuri manuale pentru gestionarea angajatilor este neproductiva. Implementarea unui sistem eficient de management al personalului reprezinta o modalitate productiva de reducere a erorilor umane.
Sistemele ERP ofera astfel de aplicatii, contribuind la cresterea motivatiei angajatilor si a mentinerii acesteia. Instrumentele de gestionare a performantei ofera astfel un mod eficient de evaluare a dezvoltarii angajatilor si a impactului deciziilor luate.
In timpul masurilor de izolare, multe restaurante, bistro-uri si cafenele au pus un accent puternic pe zona de delivery, fapt care a dus adesea la nevoia de suplimentare a personalului de livrare. Aceasta situatie este un bun exemplu pentru motivarea implementarii unei solutii de automatizare a operatiunilor de recrutare si de management al personalului.
Pe de alta parte, chiar daca magazinele fizice au suferit in prima jumatate a anului din cauza pandemiei, vanzarile online au continuat sa creasca semnificativ. De aceea, companiile care pun accentul pe comercializarea produselor trebuie sa asigure functionarea eficienta a depozitelor. Un sistem de gestionare oferit de o solutie ERP poate contribui la automatizarea activitatilor zilnice. Lipsa stocurilor necesare si imposibilitatea de a le obtine intr-un timp scurt poate determina consumatorii sa mearga spre concurenti.
Utilizarea documentelor fizice devine in prezent o problema critica, putand determina si cresterea contactelor personale intre angajati, punand in pericol sanatatea acestora. Digitalizarea documentatiei oferita de un ERP contribuie la rezolvarea acesteia, dar si la optimizarea fluxului de lucru. Un astfel de sistem poate manageria, printre altele, semnaturi electronice, chitante si facturi.
De asemenea, solutiile ERP ofera instrumente inteligente de raportare si de realizare a tablourilor de bord. Astfel, in contextul in care cel putin o parte din angajati lucreaza de acasa pentru a reduce numarul de interactiuni interpersonale, sedintele nu mai sunt la ordinea zilei. In astfel de cazuri, tablourile de bord si instrumentele de raportare contribuie la gestionarea raportarii de la distanta.
In concluzie, consecintele pandemiei de coronavirus vor fi vizibile pe termen lung. De aceea, implementarea unei solutii ERP care contribuie la reducerea contactelor directe, la gestionarea activitatilor, incurajand digitalizarea si automatizarea poate atenua intensitatea acestora.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter