RO EN
Košík je prázdný

ANALIZA: Declin al increderii in afaceri pe segmentul de materiale compozite

Potrivit unui raport dat recent publicitatii de organizatia profesionala Composites Germany, aflat la editia a XIII-a, perspectivele pe piata materialelor plastice compozite, armate cu fibre, sunt partial pozitive, doar pentru Germania. Respondentii, membri ai asociatiei (din cadrul AVK, CCeV, CFK-Valley si grupului de lucru al VDMA privind tehnologiile hibride usoare de constructii) au fost, din nou, invitati sa contureze o serie de factori macroeconomici specifici acestui segment al pietei, reflectand cu acuratete situatia actuala din trei regiuni prestabilite – Germania, Europa si la nivel mondial. In general, aprecierile continua sa fie pozitive atat in ceea ce priveste propriile afaceri, cat si contextul pietei, dar, in comparatie cu editia anterioara a cercetarii, din primul semestru al lui 2018, actualmente, se remarca un declin al increderii in afacerile specifice acestui sector de activitate. De exemplu, daca in cercetarea anterioara 69% din respondenti au descris contextul de afaceri din Germania ca fiind „in general, pozitiv” sau „foarte pozitiv”, in studiul de fata ponderea acestora a scazut la 64%. Cu alte cuvinte, o treime din respondenti percep acum contextul de afaceri ca pe un mediu ce creeaza niveluri diferite de ingrijorare (34% din total il percep ca fiind mai degraba negativ, in timp ce cota respondentilor care au ales varianta de raspuns „foarte negativ” este de 2%). Intre raspunsuri, exista insa anumite diferente regionale, desi, dupa cum s-a aratat anterior. majoritatea celor intervievati (57%) considera ca, practic, pe termen scurt (in urmatoarele sase luni) si mediu, contextul pietei nu se va deteriora, urmand sa fie „in general, pozitiv”. Cu toate acestea, atunci cand se refera la celelalte regiuni luate in considerare in studiu, respondentii intrevad contextul general de business ca fiind mai precar decat in urma cu un an, fiind mai pesimisti si in ceea ce priveste derularea propriilor afaceri. Astfel, in timp ce, in studiul precedent, 83% din respondenti si-au catalogat parcursul propriilor afaceri, desfasurate pe plan global, ca fiind „in general, pozitiv” sau „foarte pozitiv”, in cercetarea actuala ponderea acestora a regresat la 64%.
Sondajul a vizat si alti indicatori ce reflecta climatul investitional in bransa producatorilor de materiale plastice armate cu fibra (cheltuieli de capital – adica investitii propriu-zise si fonduri alocate pentru dezvoltarea componentei de resurse umane). Doar 8% din respondenti considera ca numarul personalului urmeaza sa se diminueze, in timp ce 30% cred ca vor trebui sa-si majoreze numarul de angajati. Aproape jumatate dintre respondenti (mai precis, 37%) sunt de parere ca, in urma unor investitii sustinute, societatile pe care le administreaza vor deveni mai active in domeniul materialelor plastice compozite, doar 2% considerand ca ar trebui sa acceseze preponderent alte domenii de activitate.
Cand vine vorba de factorii ce determina evolutia cererii pe piata, se observa doar modificari minore. Cele doua sectoare traditionale carora li se adreseaza producatorii de materiale compozite (industria auto si cea aeronautica) sunt percepute si in continuare ca fiind domeniile care se preconizeaza ca vor asigura stimuli de crestere substantiala a comenzilor, dar, spre deosebire de studiul anterior, au inceput sa apara ingrijorari in ceea ce priveste dinamica industriei auto. Din ce in ce mai mult, se face insa referire la alte sectoare, percepute anterior drept conexe, cum ar fi segmentul infrastructurii si cel de constructii. Pentru a doua oara in ultimii ani, de fapt, asteptarile cu privire la aceste doua sectoare sunt mai mari decat in cazul celor traditionale.
In ceea ce priveste materialele in sine, compozitele ce includ material plastic armat cu fibre de carbon - CRP) continua sa ocupe prima pozitie in ceea ce priveste rata de crestere a vanzarilor. Din punct de vedere geografic, Asia este inca regiunea care va genera cei mai multi stimuli majori de crestere, iar Germania si Europa, in general, sunt intrevazute ca piete mult mai favorabile afacerilor decat, de exemplu, cea nord-americana.
Spre deosebire de sondajul precedent, dupa evaluarea situatiei generale de afaceri, tendinta pozitiva este ceva mai neclara, in timp ce evaluarile respondentilor cu privire la contextul propriilor afaceri s-au schimbat destul de radical. Astfel, se remarca initierea unei evaluari moderat-optimiste, la un nivel extrem de fluctuant, ce se poate transforma oricand in pesimism. 
Totodata, este demn de remarcat faptul ca asteptarile pe termen lung sunt si mai neclare, luandu-se in considerare o anumita saturare a cererii. Acest aspect ar trebui sa fie luat in serios, iar pe termen mediu, va fi interesant de vazut daca va exista o temperare a ratei de crestere a vanzarilor sau daca, dupa primul semestru a.c., in a doua jumatate a anului in curs, situatia va fi pozitiva. In plus, valorile relativ scazute ale indicatorului increderii pe segmentul materialelor plastice compozite pot influenta radical activitatea pe termen lung, iar riscul unei eventuale scaderi nu ar trebui, prin urmare, sa fie subestimat. Un impact major l-ar putea avea in acest sens fenomenul Brexit, politica de taxe vamale a SUA, disputele comerciale intre natiunile-lideri economici si industriali etc. De altfel, inca din 2013, odata cu aparitia primei editii a cercetarii, situatia afacerilor specifice era descrisa cu mult entuziasm, ca fiind foarte pozitiva, iar trendul ulterior descendent indica actualmente un context mult mai negativ decat probabil este cazul, avertizeaza reprezentantii Composites Germany. Pentru a descarca un rezumat al studiului, cu diagramele specifice, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter