RO EN
Košík je prázdný

SOMACO: Contractie de 70% a pietei de prefabricate, in 2009

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia pietei de materiale de constructii si la activitatea companiei Somaco Grup Prefabricate, Gabriel Colobatiu, directorul general al societatii, a precizat faptul ca acest segment a inregistrat, in 2009, cea mai acuta scadere din ultimii patru ani. Astfel, cifra de afaceri a companiei s-a diminuat cu 30%, in contextul in care in domeniul prefabricatelor pentru constructii s-au consemnat reduceri de pana la 70% ale activitatii.

Gabriel Colobatiu, director general al Somaco Grup Prefabricate: "Anul trecut, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere in volum de pana la 30% fata de 2008, iar 2009 a reprezentat cel mai dificil an din ultimii patru din acest punct de vedere. In 2010 vom asista, cel mai probabil, la clarificari atat in privinta politicilor de pret, cat si a perspectivelor de investitii in infrastructura. In acest context, anul trecut am consemnat o depreciere de 30% a cifrei de afaceri (in comparatie cu 2008), din cauza involutiei pietelor pe care actioneaza societatea noastra si - in special - a domeniului prefabricatelor, care a suferit o contractie de 70% in 2009. Credem ca se vor inregistra, in continuare, scaderi ale volumelor de vanzari de pana la 15%, insa preturile nu se vor mai diminua. Costul materiilor prime a fost deja renegociat de catre producatori si nu mai exista multe optiuni de reducere a acestuia fara ca fabricantii sa nu fie in pierdere. Recesiunea inregistrata incepand din 2008 a coincis cu perioada de consolidare a structurilor manageriale si a echipei de vanzari din cadrul Somaco Grup Prefabricate, precum si cu intervalul in care am inceput sa alocam fonduri pentru restructurarea si modernizarea celor trei fabrici de care dispunem (localizate in Roman, Adjud si Buzau). Investitiile realizate de companie in 2009 au fost de aproximativ 3 milioane de euro. La nivelul vanzarilor, criza economica ne-a afectat si pe noi, inregistrand scaderi ale cantitatilor livrate. Insa am continuat productia materialelor de constructii pe toate liniile, am regandit strategiile de marketing si pe cele comerciale si, in acest fel, ne-am consolidat pozitia de lider in regiunea Moldovei. Este important de mentionat faptul ca anul trecut nu am efectuat concedieri, ci, dimpotriva, am angajat salariati intr-un moment in care majoritatea firmelor de constructii au incercat sa economiseasca costurile cu personalul. In prezent, cea mai mare problema cu care ne confruntam este nivelul scazut al cererii de materiale, care se reflecta atat in pretul acestora, cat si in scaderea profitabilitatii.O alta dificultate este cea a deprecierii lichiditatii monetare existente la nivelul economiei, ceea ce duce la o prudenta mai mare fata de colaboratori. Am fost nevoiti sa ne reanalizam portofoliul de clienti si sa-i selectam astfel incat sa vindem numai celor care pot sa plateasca, inlaturand riscul neincasarii facturilor. Pentru perioada urmatoare avem in vedere atingerea unei cote de piata de 50% in Moldova, precum si continuarea programului investitional, prin modernizarea fluxului de productie si al sistemului de dozare in cadrul procesului de fabricatie a BCA si a tiparelor pentru stalpi. Fonduri importante vor fi alocate si pentru cresterea capacitatii de productie a elementelor prefabricate din beton precomprimat. Tot pentru 2010 ne-am planificat executia unei statii de betoane si achizitionarea de unelte noi. In ceea ce priveste forta de munca, vom investi in pregatirea profesionala a personalului. Principalul obiectiv pe termen mediu este reprezentat de cresterea productivitatii si a eficientei, astfel incat sa avem cele mai atractive preturi din piata. Dorim ca pe termen mediu si lung sa ne consolidam pozitia de lider in regiunea Moldovei si sa ne extindem si in alte zone ale tarii".

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter