In primele opt luni ale anului in curs, piata materialelor de constructii a inregistrat o scadere a productiei de 28,5% in comparatie cu aceeasi perioada din 2008. Conform opiniilor exprimate de reprezentantii firmelor specializate, volumul productiei va ajunge, pana la finele anului in curs, la sub 33% din valoarea din 2008. In acest context, producatorii de materiale de constructii au implementat o serie de masuri pentru a contracara efectele recesiunii economice, pe care majoritatea a resimtit-o in totalitate.
Claudiu Georgescu, presedinte al Asociatiei Producatorilor de Materiale de Constructii din Romania (APMCR): "In primele opt luni din 2009, productia nationala de materiale de constructii a scazut cu 28,5% fata de intervalul similar din 2008. Estimam, de asemenea, ca nivelul pietei se va mai diminua, pana la finele anului curent, cu o cota suplimentara de 5%. Cifra de afaceri a acestui sector de activitate se afla la 75,9% din cea inregistrata in 2008, perspectivele pe termen scurt fiind de continuare a recesiunii, cel putin pana in luna mai 2010, cand speram ca vor fi vizibile primele semne de redresare a economiei, in ansamblu. In ceea ce priveste preturile la producator, acestea au sporit, in intervalul ianuarie - august 2009, cu 4% fata de aceeasi perioada din 2008, potrivit datelor Institutului National de Statistica. Astfel, dupa o crestere foarte mare in ianuarie, acestea au inceput sa scada treptat. Diferenta dintre fluctuatiile de costuri de productie si de vanzare este pusa in totalitate pe seama distribuitorilor, care si-au redus semnificativ marjele de profit in ultima perioada, determinand reduceri ale preturilor de vanzare de pana la 30%. In intervalul urmator, sezonul rece va avea un impact negativ puternic asupra producatorilor de materiale de constructii, care vor fi nevoiti sa inchida linii de fabricatie si sa-si trimita angajatii in somaj tehnic. Daca in iulie 2008 in acest domeniu de activitate lucrau 53.000 de salariati, pana in august 2009 numarul acestora a scazut cu peste 25%. Vor urma cateva luni de diminuare la minimum a livrarilor si inchiderea unui sezon dificil pentru piata. Firmele din domeniu se vor axa, insa, in acest interval, pe recuperarea creantelor".