RO EN
Košík je prázdný

BASF: Diversitatea portofoliului asigura flexibilitate in adaptarea la noile provocari

Vanzarile BASF din primul trimestru al acestui an s-au situat la 16,8 miliarde euro, cresterea de 7% fiind datorata in special majorarii volumelor de produse comercializate. Veniturile operationale au inregistrat insa un declin de 6% (1,6 miliarde euro), din cauza castigurilor mai mici obtinute pe segmentele de produse chimice si materiale. Conducerea colosului german a afirmat ca in trimestrul intai din 2020 conditiile de afaceri au fost departe de normalitate, iar acelasi lucru se va intampla cu certitudine inclusiv in urmatoarele trei luni. Intr-o exprimare plastica, managerul general al BASF a afirmat ca acest „coronavirus a intors lumea pe dos”. Dat fiind faptul ca mediul macroeconomic este extrem de instabil in perioada actuala, aceasta transmite un grad ridicat de incertitudine catre piete, facand planificarea strategica un deziderat aproape de neatins. Din motivul respectiv, orice previziuni cu privire la evolutia financiara din 2020 sunt imposibile. Cu toate acestea, portofoliul diversificat de produse al BASF constituie un avantaj competitiv important intr-o astfel de perioada. Nu toti partenerii grupului sunt afectati de pandemie, demonstrand niveluri diferite de flexibilitate. De exemplu, industriile farma, cele de produse de curatare sau alimentare experimenteaza o sporire puternica a cererii, care se reflecta in mod direct asupra rezultatelor diviziei de nutritie si ingrijire din cadrul BASF. Prin contrast, exista segmente extrem de afectate, mai ales din cauza prabusirii cererii pentru produsele/serviciile pe care le promoveaza, precum si pe fondul perturbarilor la nivelul lanturilor de distributie. Printre ele se numara transportul si industria auto. Toate acestea au determinat o schimbare a structurii veniturilor din cadrul grupului, pe segmentul de produse si materiale chimice acestea diminuandu-se cu 246 milioane de euro pana la 383 milioane de euro, cu toate ca pentru materialele performante s-a consemnat o majorare puternica a rezultatelor, care a fost insa compensata de evolutia din domeniul monomerilor. In ceea ce priveste divizia de solutii industriale, EBIT a sporit cu 3% pana la 273 milioane de euro, pe fondul performantelor sectiei de dispersii si pigmenti. In fine, in sectorul de tehnologii de suprafata, avansul a fost de 46%, fiind asigurat de evolutia optima a catalizatorilor. Pe piata nationala, BASF a raportat pentru 2018 o cifra de afaceri de 460 milioane de lei, cu aproape 49% mai mare fata de anul precedent.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter