RO EN
Košík je prázdný

AGRICIN: Potential urias de crestere a cererii de piatra naturala pentru constructii

Piatra naturala poate deveni foarte valoroasa in industria materialelor pentru finisaje si design interior, avand in vedere tendinta de utilizare a unor produse 100% naturale, care sa nu afecteze mediul inconjurator, potrivit Eleonorei Ion, directorul general al companiei Agricin din Brasov, specializata in prelucrarea si comercializarea de produse finite din piatra naturala. Cererea pentru acest tip de produse a crescut semnificativ in 2021, reflectandu-se intr-o majorare de 49% a cifrei de afaceri, previziunile pentru 2022 fiind de mentinere a tendintei ascendente.
"Piatra naturala este o resursa tot mai cautata in domeniul constructiilor. Industria a evoluat in anul 2021 datorita efectelor pandemiei asupra oamenilor, deoarece acestia stau mai mult timp acasa si cauta sa reamenajeze spatiile cu scopul de a se simti mai relaxati si linistiti. Tot mai multi consumatori, in ziua de azi, cunosc avantajele produselor din piatra naturala si sunt deschisi catre noutate si modernitate in amenajare. Oamenii cauta o serie de valori diferite in spatiul de locuit - siguranta, confort, liniste si calm. Astfel, acestia investesc mai mult in articole destinate amenajarii atat interioare, cat si exterioare. In 2022 prevedem o crestere a vanzarilor datorata educarii populatiei in amenajarea interioara si exterioara", a declarat Eleonora Ion.
Totodata, in 2022 se va pune accent pe un design interior durabil, in nuante deschise. "Din punct de vedere al culorilor pentru blaturi, in anul 2022 vorbim de culori deschise, nuante de alb cu venaturi plus culorile clasice bej, gri si alb pur. Printre materialele populare ale tendintelor in anul 2022, pe langa granit si marmura regasim cuarturile, cautate din ce in ce mai mult. Se vand foarte bine si modelele exotice de tip Patagonia sau Louise Blue. De fiecare data, in alegerea materialelor din piatra naturala primeaza spectaculozitatea. Si aici nu ne referim doar la tipul de piatra, ci si la modelul venaturilor, la profunzimea acestora si, in mod special, la profesionalismul producerii si montajului in sistem Open Book al produselor", a mai precizat directorul general Agricin.
 
 
Crestere de 49% a vanzarilor si noi estimari optimiste 
Anul 2021 s-a incheiat cu o crestere de 49% a vanzarilor fata de nivelul din 2020 pentru Agricin, iar tendintele provocate de pandemie arata ca si in 2022 vor fi cresteri semnificative. Compania nu a fost afectata de dificultatile intampinate de lanturile de aprovizionare, datorita faptului ca dispune, in permanenta, de stocuri. "Am reusit, astfel, sa onoram cu succes toate comenzile. Din pacate, efectul cel mai mare al pandemiei asupra companiei noastre il are cresterea preturilor la utilitati, care forteaza majorari semnificative ce se vor rasfrange direct asupra politicii de pret Agricin", a explicat Eleonora Ion.
Obiectivele pe termen scurt ale companiei sunt legate de consolidarea echipei de productie, prin recrutarea unui personal tanar, in vederea pregatirii in domeniu, atat in ceea ce priveste operarea pe utilaje cat si pe partea de proiectare si design.
Obiectivul pe termen mediu este reprezentat de dezvoltarea diviziei hoteliere Agricin, punand accent pe un mix de materiale si de produse conexe cu piatra naturala. In ceea ce priveste investitiile, acestea se vor realiza cu precadere in capitalul uman si in achizitionarea de utilaje-suport pentru dezvoltarea productiei existente.
 
 
"Dificultatile pe care le intampinam in piata sunt legate de perceptia publicului ca piatra naturala este foarte scumpa. Aceasta perceptie este intiparita in mintile clientilor de pe vremea cand nu era o varietate atat de mare si cand auzeau de marmura sa isi puna in casa, oamenii asociau cu cheltuiala unei intregi averi. Acum vremurile s-au schimbat, calitatea vietii a crescut, iar cumparatorul prefera produsele naturale si, mai ales, opteaza pentru culori, texturi si materiale care sa se incadreze in tendintele designerilor internationali. Prin urmare, piatra naturala nu este scumpa, iar noi suntem profesionistii care o transformam cu pasiune, de peste 28 de ani in produse desavarsite care ies zilnic din Fabrica Agricin", a mai spus Eleonora Ion.
***
Compania Agricin este activa pe piata materialelor de constructii din 1993 si detine, in prezent, o fabrica in localitatea Ghimbav (judetul Brasov), care ocupa o suprafata de 10.000 mp. Unitatea are o capacitate de productie de 3.000 mp/ luna si o capacitate de profilare de 12.000 de metri liniari pe luna. 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter