Anul acesta, compania Dipet Servcom, din Bucuresti, si-a diversificat oferta generala de produse, prin introducerea unor sisteme de ventilare de tip Box, sub marca proprie, denumita Top Vent. Totodata, societatea promoveaza si echipamente sau accesorii realizate de firme consacrate in domeniu, precum: Uniflair, Casals, Sodeca, Salda, Brofer etc. Succesul pe plan intern al Dipet Servcom se datoreaza respectarii relatiilor parteneriale de afaceri, precum si aplicarii unor principii fundamentale, cum ar fi dinamismul, promptitudinea, eficienta si tenacitatea, valori ce reprezinta, de altfel, principalul obiectiv managerial pe termen scurt, mediu si lung. Pentru detalierea activitatii curente, este prezentata, in continuare, opinia brand managerului companiei, Daniela Maris.
Care a fost structura livrarilor anul trecut?
Cifra de afaceri a societatii noastre, in valoare de trei milioane de euro, a fost realizata in totalitate din veniturile aferente comercializarii/montajului sistemelor de climatizare si ventilatie. Din punct de vedere al structurii vanzarilor, circa 20% au reprezentat sume provenite din livrarea echipamentelor de climatizare de inalta precizie, destinate utilarii camerelor tehnice, in timp ce gama de produse de ventilare a contribuit cu 80% la rezultatele financiare. Referitor la rezultatele financiare din 2010, compania noastra a inregistrat venituri similare celor din anul fiscal precedent, iar pentru 2011 - luand in considerare situatia pozitiva din primul semestru a.c. - estimam mentinerea cifrei de afaceri la un nivel apropiat de trei milioane de euro. Din punct de vedere cantitativ, anul trecut, am efectuat livrari ce depasesc 52 unitati de climatizare, respectiv 1.460 ventilatoare.
Ce obiective aveti in etapa de derulare?
In prezent, Dipet Servcom efectueaza livrari de echipamente de climatizare de inalta precizie pentru noile spatii de birouri ce apartin grupului bancar Volksbank, situate in ansamblul de birouri Nusco Tower (Bucuresti). Sucursala din Romania a Volksnank isi va muta mai multe puncte regionale de lucru pe o suprafata de peste 8.000 mp, in prezent aflandu-se in etapa de amenajare a spatiilor. Un alt contract semnat recent consta in executia sistemului de ventilatie si modificarea tubulaturilor specifice din cadrul centrelor comerciale Lidl din intreaga tara. Totodata, ne aflam in etapa de negociere pentru alte trei proiecte de anvergura, in vederea livrarii echipamentelor de climatizare.
Prezentati situatia pietei specifice.
Comparativ cu primul an de declin economic, in 2010 pierderile inregistrate pe piata interna de sisteme de climatizare si ventilare au fost mult mai semnificative. Cu toate acestea, in 2011 am sesizat o oarecare restabilizare a segmentului specific, respectiv o revigorare a acestuia - chiar daca nu la acelasi nivel de dinantea recesiunii - crestere sustenabila fiind estimata sa se manifeste, probabil, din cel de-al doilea semestru al anului viitor. Referitor la sectorul specific pe plan national, in ultimii ani au existat putine companii specializate care au declarat starea de insolventa, cele mai multe societati preferand sa se mentina pe piata chiar si in conditiile scaderii profitabilitatii afacerilor. In ceea ce ne priveste, principala dificultate pe care am intampinat-o a fost reprezentata de intarzierile mari dintre momentul efectuarii livrarilor si cel de incasare a facturilor, fapt ce a generat probleme cu lichiditatile si anumite blocaje la nivel intern. In general, nu ne-am confruntat cu probleme foarte mari, deoarece majoritatea clientilor nostri este constituita de societati de distributie si subantreprenori de instalatii.
Care a fost structura livrarilor anul trecut?
Cifra de afaceri a societatii noastre, in valoare de trei milioane de euro, a fost realizata in totalitate din veniturile aferente comercializarii/montajului sistemelor de climatizare si ventilatie. Din punct de vedere al structurii vanzarilor, circa 20% au reprezentat sume provenite din livrarea echipamentelor de climatizare de inalta precizie, destinate utilarii camerelor tehnice, in timp ce gama de produse de ventilare a contribuit cu 80% la rezultatele financiare. Referitor la rezultatele financiare din 2010, compania noastra a inregistrat venituri similare celor din anul fiscal precedent, iar pentru 2011 - luand in considerare situatia pozitiva din primul semestru a.c. - estimam mentinerea cifrei de afaceri la un nivel apropiat de trei milioane de euro. Din punct de vedere cantitativ, anul trecut, am efectuat livrari ce depasesc 52 unitati de climatizare, respectiv 1.460 ventilatoare.
Ce obiective aveti in etapa de derulare?
In prezent, Dipet Servcom efectueaza livrari de echipamente de climatizare de inalta precizie pentru noile spatii de birouri ce apartin grupului bancar Volksbank, situate in ansamblul de birouri Nusco Tower (Bucuresti). Sucursala din Romania a Volksnank isi va muta mai multe puncte regionale de lucru pe o suprafata de peste 8.000 mp, in prezent aflandu-se in etapa de amenajare a spatiilor. Un alt contract semnat recent consta in executia sistemului de ventilatie si modificarea tubulaturilor specifice din cadrul centrelor comerciale Lidl din intreaga tara. Totodata, ne aflam in etapa de negociere pentru alte trei proiecte de anvergura, in vederea livrarii echipamentelor de climatizare.
Prezentati situatia pietei specifice.
Comparativ cu primul an de declin economic, in 2010 pierderile inregistrate pe piata interna de sisteme de climatizare si ventilare au fost mult mai semnificative. Cu toate acestea, in 2011 am sesizat o oarecare restabilizare a segmentului specific, respectiv o revigorare a acestuia - chiar daca nu la acelasi nivel de dinantea recesiunii - crestere sustenabila fiind estimata sa se manifeste, probabil, din cel de-al doilea semestru al anului viitor. Referitor la sectorul specific pe plan national, in ultimii ani au existat putine companii specializate care au declarat starea de insolventa, cele mai multe societati preferand sa se mentina pe piata chiar si in conditiile scaderii profitabilitatii afacerilor. In ceea ce ne priveste, principala dificultate pe care am intampinat-o a fost reprezentata de intarzierile mari dintre momentul efectuarii livrarilor si cel de incasare a facturilor, fapt ce a generat probleme cu lichiditatile si anumite blocaje la nivel intern. In general, nu ne-am confruntat cu probleme foarte mari, deoarece majoritatea clientilor nostri este constituita de societati de distributie si subantreprenori de instalatii.