RO EN
Košík je prázdný

REVEAL: Peste jumatate dintre romani s-au implicat in sprijinul refugiatilor ucraineni

Rusia a inceput razboiul impotriva Ucrainei, in care au fost atacate mai multe orase importante, iar sute de mii de cetateni ai Ucrainei au trecut granitele in tarile vecine, in special in Republica Moldova, Romania si Polonia, folosindu-le ca tari de tranzit catre tarile din vestul Europei.
Asadar, in contextul evenimentelor actuale din Ucraina, Reveal Marketing Research a derulat un studiu pentru a afla perceptia romanilor cu privire la realitatea actuala, daca s-au implicat sau intentioneaza sa se implice in actiuni de intrajutorare, dar si cum se simt cu privire la viitorul si siguranta Romaniei si a Ucrainei.
- 87% dintre respondenti declara ca au realizat actiuni caritabile in ultimul an, independent de conextul social actual.
- Nivelul de optimism cu privire la viitorul si siguranta Romaniei (21%), Ucrainei (13%).
- Intentia de implicare in ajutorul refugiatilor Ucrainei: 51% dintre romani declara ca deja s-au implicat in actiuni caritabile, iar dintre cei care inca nu s-au implicat, 61% declara ca intentioneaza sa ofere ajutor, de orice fel, refugiatilor ucrainieni de pe teritoriul Ronmaniei.
 
Actiuni de caritate desfasurate de romani in ultimul an
Conform studiului, opt din zece respondenti declara ca au realizat actiuni caritabile in ultimul an, in particular tinerii si persoanele cu venit mediu si mare. Cand vine vorba despre modul in care s-au implicat, peste jumatate (55%) au declarat ca au ajutat prin donarea de haine, produse sanitare, alimente neperisabile si alte produse esentiale, iar 43% au ajutat prin completarea formularului de redirectionare a 3.5% din impozitul pe venit.
Ajutorul romanilor s-a indreptat si catre donarea de bani pentru cauze umanitare (38%) si ajutorarea persoanelor defavorizate din comunitate (31%). Pe ultimele locuri se afla voluntariatul in cadrul unui ONG (13%) si activismul politic/social (8%). Bugetul anual alocat de catre persoanele care aleg sa doneze bani este de 453 de lei. Bugetul alocat este ridicat in randul persoanele active cu varste cuprinse intre 35 si 44 de ani dar si in randul persoanele cu venituri mari.
 
Actiuni de caritate desfasurate de romani in contextul evenimentelor actuale din Ucraina. Cele mai importante categorii de asistenta
Alimentele (72%), serviciile de cazare (70%) si asistenta medicala (55%) sunt categoriile de asistenta considerate a fi cele mai importante pentru refugiatii din Ucraina. In mai mare masura persoanele peste 55 de ani considera ca aceste tipuri de asistenta sunt importante. Tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani considera intr-o masura semnificativ mai mare ca persoanele refugiate au nevoie de servicii de traducere (35%), comparativ cu total esantion (18%).
In plus, doar 13% dintre respondenti considera ca refugiatii din Ucraina au nevoie de asistenta financiara, intr-o masura mai ridicata persoanele cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani.
 
Perceptii despre ajutorul umanitar acordat
81% dintre persoanele intervievate considera ca Romania a fost proactiva in ajutorul acordat refugiatilor din Ucraina iar 74% considera ca tarile vecine Ucrainei au oferit ajutorul necesar acestora. De altfel, un procent de 55% dintre respondenti considera ca tarile vecine Romaniei ne-ar ajuta intr-un context similar.
6 din 10 romani spun ca si-ar oferi locuinta pentru cazarea refugiatilor daca ar avea spatiul necesar, iar 57% declara ca ar fi dispusi sa isi ofere timpul in mod voluntar pentru a ajuta situatia refugiatilor din Ucraina.
Persoanele cu varste peste 55 de ani declara intr-o masura mai mica ca au simtit o presiune sociala pentru a ajuta situatia refugiatilor din Ucraina.
Persoanele intre 45 si 55 de ani declara intr-o masura semnificativ mai mare faptul ca Romania a fost proactiva in ceea ce priveste ajutorul oferit refugiatilor din Ucraina. Persoanele intre 35 si 44 de ani ar fi dispusi intr-o masura semnificativ mai mare sa isi ofere timpul in mod voluntar pentru a ajuta in situatia refugiattilor din Ucraina. Aceeasi categorie de respondenti considera ca tarile vecine Romaniei ne-ar oferi suportul intr-un context similar.
 
Implicarea sectorului non-guvernamental
De la inceputul razboiului in Ucraina, sectorul non-guvernamental s-a implicat in sprijinirea refugiatilor din Ucraina. Multe din ONG-uri au pornit noi campanii sau au modificat programele pe care le aveau in derulare, pentru a putea sustine in acest nou context.
Intrebati fiind daca au auzit de ONG-uri care in prezent desfasoara o serie de actiuni pentru sprijinirea refugiatilor ucrainieni, 80% dintre respondentii studiului declara ca au auzit de astfel de ONG-uri dintre care, in topul celor mentionate se numara Crucea Rosie, Unicef si Salvati Copiii.
”Este admirabil cat de repede s-au mobilizat romanii, asociatiile si organizatiile de la declansarea razboiului din Ucraina pentru a veni in ajutorul familiilor din Ucraina, prin furnizarea de alimente, asigurarea serviciilor de transport, cazare si traducere. Este in egala masura meritul tuturor romanilor, ONG-urilor si Bisericii Ortodoxe Romane care se implica in calitate de voluntari in orasele din apropierea punctelor de trecere a frontierei.” – Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research
 
Viitorul si siguranta Romaniei din perspectiva romanilor
Studiu Reveal Marketing Research si-a propus, de asemenea, sa evalueze nivelul de optimism si siguranta cu privire la viitorul Romaniei, dar si al Ucrainei, in contextul actual. Astfel ca, aproape jumatate dintre respondenti (45%) se declara pesimisti cu privire la viitorul si siguranta Romaniei. Nivelul optimismului se plaseaza la 21%, cu un nivel mai ridicat in randul barbatilor (25% vs 16% femei) si in randul persoanelor cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (25%).
In ceea ce priveste situatia Ucrainei, peste jumatate dintre respondenti (55%) se declara pesimisti cu privire la viitorul si siguranta Ucrainei, in special persoanele cu varste peste 55 de ani (63%). Optimisti cu privire la viitorul si siguranta Ucrainei sunt doar 13%, cu precadere tinerii cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani (18%).

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter