RO EN
Košík je prázdný

REVEAL: 47% dintre cumparatori nu decid achizitia dupa anunturile din social media

Am asistat in ultimul an la ascensiunea tuturor retelelor de socializare. Timpul petrecut pe internet este tot mai mare, astfel ca si brandurile se adapteaza acestui context, publicitatea online crescand semnificativ. Studiul Reveal Marketing Research analizeaza atat comportamentul, cat si perceptia romanilor fata de publicitatea din social media. Iata rezultatele!
Dintre toate retelele de socializare, Facebook este la putere in preferintele romanilor (92%) cu un timp mediu petrecut online de 2,3 ore/zi. Alte aplicatii accesate frecvent intr-o zi de catre romani sunt YouTube cu 63% si Instagram cu 37%. Desi TikTok nu se afla in top 3 aplicatii, fiind mentionat de doar 15% dintre respondenti, se observa, totusi, ca utilizatorii petrec mult timp pe aceasta retea. Romanii care folosesc TikTok petrec in medie 2,3 ore/pe zi navigand printre videoclipuri.
46% dintre romani declara ca se simt obositi si plictisiti de reclamele sponsorizate pe social media
Intrucat consumatorii petrec tot mai mult timp in mediul virtual, vedem o ascensiune a publicitatii online prin campanii sponsorizate pe retelele de socializare. Studiul Reveal Marketing Research a analizat, in acest context, perceptia romanilor despre aceste reclame. 46% dintre romani declara ca se simt indiferenti fata de reclamele sponsorizate vazute pe Facebook sau pe Instagram, spunand chiar ca se simt obositi si plictisiti de acestea. Observam ca respondentii isi afirma indiferenta si atunci cand sunt intrebati despre parerea fata de brandurile care se promoveaza in acest fel. Aproape jumatate dintre romani (47%) spun ca nu isi formeaza nicio parere atunci cand vad anunturi promovate pe social media.
Pe unii dintre romani reclamele sponsorizate online ii enerveaza si declara ca le provoaca emotii negative, aspect mentionat de catre 17% dintre respondenti. Doar 9% dintre romani declara ca se simt norocosi la vederea acestor anunturi si ca le dau energie pentru a cauta produse noi. Peste jumatate dintre consumatori (53%) afirma, astfel, ca obisnuiesc sa dea click pe aceste anunturi doar daca ii intereseaza cu adevarat produsul si sunt in proces de achizitie. Altii, desi nu vor sa cumpere, afirma ca au accesat o reclama doar din curiozitate (25%).
Chiar daca reclamele sponsorizate ii agaseaza pe unii romani, pe altii ii determina sa aprecieze mai mult brandul respectiv
Desi reclamele sponsorizate le starnesc unor romani emotii negative, altii afirma, totusi, ca au un impact pozitiv. 28% dintre ei declara ca se bucura sa vada astfel de reclame online si spun ca sunt multumiti de acest tip de experienta pe retelele de socializare. In plus, pe 36% dintre romani ii determina chiar sa aprecieze mai mult brandul sau persoana respectiva.
Ceea ce ii determina pe utilizatori sa aprecieze mai mult brandurile care se promoveaza online este faptul ca ii ajuta sa se informeze asupra mai multor produse, motiv mentionat de catre 53%, dar si faptul ca se decid mai usor in procesul de cumparare (47%). Astfel ca 52% dintre consumatori declara ca reclamele sponsorizate pe care le vad pe social media, de obicei, au legatura cu interesele lor, spunand chiar ca au cautat produse similare pe internet. Vedem ca brandurile care investesc in promovare (online) sunt apreciate de catre 53% dintre respondenti. De asemenea, aceste branduri sunt evaluate ca oferind produse sau servicii de o calitate mai inalta, aspect mentionat de catre 31% dintre respondenti.
Un alt element ce ii determina pe romani sa dea click pe un astfel de anunt este identitatea vizuala. 33% dintre respondenti spun ca acceseaza o reclama care li se pare atractiva din punct de vedere vizual. 27% dintre respondenti afirma ca dau click daca marca respectiva este una pe care o cunosc. Aceste date sunt relevante pentru branduri, intrucat acestea isi pot calibra strategia de comunicare in functie de reactiile si de comportamentele consumatorilor.
Doar 17% dintre respondenti declara ca apreciaza mai putin brandurile care au reclame sponsorizate. Motivul principal mentionat de acestia este dorinta de a cauta pe cont propriu produsele de achizitionat (57%), in timp ce 33% considera chiar ca promovarea online este un indicator al brandurilor de o calitate mai slaba. Unii romani declara ca anunturile sponsorizate nu le sunt de ajutor in decizia de cumparare (29%). De asemenea, o bariera in accesarea acestor reclame este riscul de a fi retargetati, iar odata ce au dat click pe un anunt, sa primeasca ulterior alte anunturi similare in newsfeed (27%). Pe langa toate acestea, peste un sfert dintre romani ar evita sa dea click din cauza ca reclama respectiva nu pare de incredere (26%). Pentru informatii suplimentare, click aici!

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter