IVECO, pionier si lider al industriei automotive, a inregistrat o crestere cu 13.5% a cifrei de afaceri in 2022, ocupand pozitia a doua in piata vehiculelor comerciale de la noi, pentru al patrulea an consecutiv, cu o cota de piata de 15.9%. Compania a vandut un numar de aproape 100.000 de noi vehicule comerciale la nivel european in 2022, in timp ce in Romania au fost inmatriculate aproximativ 2.500 de noi unitati.
La nivel european, piata a suferit in 2022 o usoara scadere fata de anul 2021, dar in Romania piata se afla in crestere, fiind inmatriculate 15.602 noi unitati, cu 6% mai multe decat in anul precedent. Cresterea a fost influentata, in principal, de categoriile de vehicule medii si grele, componenta care a crescut cu 17% fata de anul precedent.
Cele mai multe inmatriculari de vehicule au avut loc in Bucuresti si Ilfov, cu 3.366 de unitati inmatriculate, reprezentand 21.6% din totalul inmatricularilor de vehicule la nivel national, urmate de judetele Arges, cu 900 de unitati si Timis, cu 782 de unitati inmatriculate in anul precedent.
Cand vine vorba de vehicule comerciale usoare (cu masa intre 3.5 t – 7.49 T), IVECO si-a mentinut pozitia de lider pentru al patrulea an consecutiv, cu o cota de piata de 25.10% si peste 2000 de unitati vandute in Romania, din totalul de 8080 de vehicule comerciale light inmatriculate.
Cele mai cautate vehicule usoare au fost furgoanele, cu o cota de 38.9%, in crestere cu 1.6% fata de anul precedent, din totalul vehiculelor light, urmate de sasiurile cu prelata, care au reprezentat 18.8% din total, cu 0.3% mai mult fata de anul anterior. Topul este completat de vehiculele cu sasiu echipat cu box pentru temperatura controlata - 8.5% din total, in crestere cu 1.5% fata de anul anterior.
La nivel european, piata light a inregistrat o scadere cu 17%, fiind vandute cu aproximativ 100.000 de unitati mai putin decat in anul precedent.
„Pentru anul 2023 avem in plan sa dezvoltam si mai mult capilaritatea retelei IVECO, prin deschiderea de noi puncte de vanzare si post-vanzare. Totodata, ne propunem continuarea promovarii sustinute a contractelor de mentenata si intretinere pentru toate gamele, care asigura calitatea reparatiilor si implicit maximizarea experientei IVECO. Flote importante de camioane din gama WAY sunt deja in uzul transportatorilor din Romania, iar feedbackul primit este unul imbucurator. Am transpus experientele lor in proiectul Ambassadors, iar prin acesta, dorim sa prezentam beneficiile ecosistemului IVECO tuturor clientilor nostri", a declarat Andrei Gagea, Director General IVECO Romania.
IVECO detine cea mai capilara retea de vanzare si post-vanzare din Romania, cu 21 de puncte de vanzare si 24 de puncte de service pe tot teritoriul tarii. Totodata, compania a cunoscut o crestere semnificativa a numarului de contracte de intretinere si reparatii, cu 175% mai mult fata de anul precedent.
Noua politica comerciala a IVECO pentru 2023 continua linia inceputa in anul anterior, punand accent pe dezvoltarea produselor complementare procesului de vanzare, training-uri specializate pentru forta de vanzari, imbunatatirea calitatii serviciilor post-vanzare, monitorizarea permanenta a experientei clientilor si oferirea de servicii financiare atractive.
„Pentru a imbunatatii si mai mult calitatea serviciilor oferite de reteaua IVECO in Romania, monitorizam in permanenta, prin intermediul echipelor de audit, respectarea standardelor calitative. Totodata, ne propunem accelerarea procesului de formare profesionala a retelei, prin oferirea training-urilor tehnice, comerciale si soft-skills. IVECO Romania, prin partenerii sai, dealerii, pune un accent deosebit pe scaderea timpilor de imobilizare ai vehiculelor, imbunatatind performantele serviciului Asistenta Non Stop. Cresterea calitatii serviciilor post-vanzare este o preocupare constanta a brand-ului IVECO. Aceste servicii, dezvoltate in paralel cu pachetele de conectivitate, au ca scop reducerea timpilor de imobilizare, care pot apare ca urmare a unor incidente neprevazute", a mai declarat Andrei Gagea, Director General IVECO Romania.
In 2022, peste 84% dintre vehiculele comerciale din gama heavy vandute in Romania au semnat si contracte de conectivitate.
Anul 2023 va fi un an in care noile modele ale gamei light si heavy vor fi prezentate international, iar in Romania, eDAILY va face cunostinta cu potentialii clienti in cadrul unui eveniment ce urmeaza sa fie organizat la Bucuresti.