Producatorul de scule electrice Hilti - Schaan (principatul Lichtenstein), ce deruleaza in Romania afaceri anuale de 32 milioane de lei, a inregistrat, in primele opt luni ale anului in curs, o crestere de 4,9% a cifrei de afaceri raportate in monede locale, in timp ce incasarile calculate in franci elvetieni (CHF) s-au redus cu 3,2%, pana la 2,84 miliarde CHF. Pentru intregul 2015, conducerea grupului Hilti si-a propus mentinerea la nivelul din 2014 a rezultatului operational si a profitului net. Din punct de vedere geografic, vanzarile din Europa au crescut cu 2,9%, pana la 1,33 miliarde CHF, cele din America de Nord s-au majorat cu 8,4%, la 676 milioane CHF, iar afacerile din regiunea Asia/Pacific au avansat cu 3,8%, la 416 milioane CHF. In pofida mentinerii unui climat dificil de afaceri in Rusia si Ucraina, vanzarile realizate de Hilti in regiunea Europei de Est/ Orientului Mijlociu si Africii au sporit cu 7,7%, la 326 milioane CHF, in timp ce incasarile din America Latina au crescut cu 6,8%, pana la 91 milioane CHF. "Dintre pietele principale de desfacere, cele mai bune rezultate au fost raportate de subsidiarele din America de Nord. In Europa, avand in vedere eterogenitatea diferitelor tari si zone, evolutia este satisfacatoare, iar potentialul de dezvoltare, urias. In celelalte regiuni, afacerile se desfasoara la un nivel optim, in pofida incetinirii temporare a ritmului de crestere a economiei globale", a declarat Christoph Loos, CEO al grupului Hilti.
Consolidarea pe pietele financiare a francului elvetian a avut un impact negativ atat asupra rezultatului operational, care s-a diminuat cu 8% in intervalul analizat, pana la 327 milioane CHF, cat si in ceea ce priveste profitul net, care s-a redus cu 12,3%, la 239 milioane de euro. Totusi, Hilti continua sa-si urmeze strategia de dezvoltare, investind in canalele de distributie, lansarea de produse noi si in servicii. Mai mult, avand in vedere digitalizarea activitatii din constructii, Hilti dezvolta noi solutii integrate, menite sa imbunatateasca interactiunea echipamentelor cu clientii si eficientizarea muncii acestora. In primele opt luni din 2015, departamentul de cercetare si dezvoltare din cadrul companiei a investit deja 152 milioane CHF, cu 6% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.
"Desigur ca aprecierea francului elvetian ne afecteaza, dar ne incadram in tintele stabilite pentru anul in curs si continuam sa investim in activitatile strategice importante. Cu toate ca intampinam dificultati generate de incertitudine pe mai multe piete si cursurile de schimb fluctueaza nefavorabil, ne vom mentine rezultatul operational si profitul net din 2015 in limitele realizate anul trecut", a mai spus Christoph Loos.