In primele opt luni ale anului in curs, grupul Hilti a continuat sa-si dezvolte afacerile, in toate regiunile-tinta, marcand o crestere semnificativa a vanzarilor de scule electrice, evaluata la +14,7% (in cazul in care rulajul este denominat in franci elvetieni) sau de +11,9% (in monede locale), dupa cum informeaza un comunicat al corporatiei. Mai mult, daca se aplica ajustarea cu efectele achizitiilor, majorarea a fost de +12,7%, in timp ce rezultatul operational la nivel de corporatie a urcat cu +7,6% in perioada de referinta.
„La finele lunii august 2018, vanzarile grupului Hilti au ajuns la 3,761 milioane de franci elvetieni - CHF (+14,7%), in crestere semnificativa fata de ianuarie-august 2017. Doua puncte procentuale din total sunt atribuibile achizitiei strategice prin care Hilti a preluat Oglaend Systems Group, in septembrie 2017. Rata de majorare in monede locale a depasit, de asemenea, pragul de 10%, situandu-se, mai precis, la +11,9%, subsidiarele din Europa si America de Nord consemnand rezultate peste medie, ca urmare a unui avans important al afacerilor (+12,4%, respectiv +12,2%, tot in monede locale). Trendul ascendent din America Latina (+7,4%) a fost mai precar, din cauza devalorizarii unor monede locale si tensiunilor politice in anumite state de pe continent. Cu toate ca atat Turcia, cat si Federatia Rusa continua sa fie marcate de o nesiguranta politico-economica in crestere, in Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa rata de crestere a vanzarilor Hilti a fost optima (+14%). Grupul Hilti si-a consolidat, de asemenea, afacerile in regiunea Asia-Pacific, trendul fiind pozitiv (+9,1%). Chiar daca situatia politica pe plan mondial a devenit si mai impredictibila, in ceea ce ne priveste, cresterile procentuale continua sa fie de doua cifre, ceea ce depaseste rata de majorare a pietei globale de constructii. Succesul se bazeaza, insa, pe nivelul consistent al investitiilor majore efectuate pentru eficientizarea resurselor de vanzari si in vederea inovarii. De exemplu, in ultimele luni, ne-am focalizat atentia aproape exclusiv pe investitiile in solutii digitale”, a declarat Christoph Loos, CEO al Hilti.
Managementul grupului mai explica si ca, in perioada analizata, cheltuielile pentru cercetare si dezvoltare s-au situat la 225 milioane CHF (+17,6%), in timp ce numarul de angajati a ajuns la 28.566 de persoane (+9,6%). Astfel, intrucat cheltuielile s-au majorat, iar moneda euro s-a consolidat in raport cu alte valute, indicatorul de eficienta operationala ROS (return on sales - sau rata profitului operational) s-a redus cu -0,8%, pana la 12,1%, iar cel al eficientei utilizarii capitalului investit ROCE (return of capital employed) s-a plasat la 22,2%, in scadere cu -0,6 puncte procentuale. Totusi, grupul Hilti a reusit sa-si majoreze rezultatul (profitul) operational pana la 456 milioane CHF (+7,6%), precum si profitul net, la 329 milioane CHF (+4,5%).
„In cazul in care nesiguranta politica globala nu se accentueaza, iar volatilitatea cursului de schimb pe pietele monetare nu devine mai mare, ne asteptam la o crestere de peste 10% a vanzarilor pentru intregul an 2018, dar sub nivelul din primele opt luni a.c., din cauza efectului achizitiilor. In pofida faptului ca investitiile ample se afla inca in desfasurare, estimam ca rezultatul operational din 2018 va avea un nivel similar de crestere celui actual”, se mai arata in comunicat.
In consecinta, din cele 3,751 miliarde CHF consemnate de grupul ce are sediul in localitatea Schaan (Liechtenstein) in anul 2017, circa 434 milioane CHF a fost aportul filialelor din Europa de Est, Orientul Mijlociu si Africa (zona ce include si Romania, unde corporatia Hilti este reprezentata printr-o filiala). Evident, cea mai semnificativa contributie au avut-o vanzarile din Europa (1,847 miliarde CHF), urmate de cele din America de Nord (888 milioane CHF) si de cele din Asia-Pacific (496 milioane CHF). Totodata, pentru America Latina, s-au raportat incasari de 86 milioane CHF.
***
Producatorul de scule electrice Hilti - din Schaan, Liechtenstein - furnizeaza beneficiarilor din industria constructiilor, de pe plan mondial, produse-lider din punct de vedere tehnologic, sisteme, software si servicii care le asigura profesionistilor din bransa solutii inovatoare si cu valoare adaugata mare. Grupul lucreaza cu mai mult de 28.000 de salariati in peste 120 de tari, a caror pasiune entuziasmeaza constructorii si determina crearea unui viitor mai bun. Hilti a generat vanzari de 5,1 miliarde CHF in 2017, iar strategia sa corporatista se bazeaza pe integritate, lucru in echipa, angajament si curaj de a adopta schimbarile.
In Romania, Hilti - ce deruleaza afaceri evaluate la circa 10 milioane de euro pe an in tara noastra - are sediul in cadrul Equest Logistic Center, localizat pe autostrada Bucuresti-Pitesti, la km 13, din Dragomiresti-Deal, unde se afla si Centrul Regional de Reparatii, responsabil pentru solicitarile din zona Peninsulei Balcanice. De asemenea, societatea detine doua showroom-uri Hilti in Bucuresti (unul, pe str. Vasile Lascar, respectiv altul, in str. Nerva Traian) si al treilea in Cluj-Napoca, planurile companiei pentru viitor vizand deschiderea mai multor asemenea magazine pe plan national. Pentru informatii suplimentare, click aici!