Afacerile companiei Teraplast SA - Bistrita, important furnizor national de solutii si sisteme in domeniul constructiilor si instalatiilor, s-au majorat cu 5% in primele trei luni ale anului in curs in comparatie cu intervalul similar al anului trecut, pana la 39,48 milioane de lei. Totodata, pierderile din perioada de raportare s-au diminuat cu aproape doua milioane de lei, respectiv de la 2,65 milioane de lei in ianuarie-martie 2012, la 0,66 milioane de lei in trimestrul intai al acestui an. "Evolutia companiei a fost influentata de sezonul rece prelungit si de presiunea concurentiala, pe fondul volumelor scazute de livrari. Cu toate ca nu am atins nivelul bugetat, vanzarile s-au inscris pe un trend crescator. Cea mai importanta realizare este, insa, reprezentata de imbunatatirea indicatorilor de profitabilitate. In perioada urmatoare ne propunem sa mentinem ritmul de crestere, prin implementarea unui control riguros al costurilor si a unei politici conservatoare de creditare a partenerilor. Mai mult, masurile de restructurare operationala si financiara, precum si accesarea unor noi piete vor contribui semnificativ la evolutia viitoare a afacerilor", a declarat Traian Simion, directorul general al Teraplast SA.
Potrivit informatiilor furnizate de producator, principalele materii prime utilizate in fabricatie (PVC, PE, PP) vor inregistra o evolutie similara celei din anul precedent. In lipsa unor evenimente extraordinare pe piata petrolului, trendurile vor fi determinate de cererea din piata. "Fara a influenta trendul anual pe care il estimam, in trimestrul al doilea se va inregistra o situatie atipica, de scadere a cotatiei materiilor prime. Cu toate acestea, producatorii vor avea probleme de disponibilitate a acestora, ceea ce va determina revenirea preturilor pe un trend crescator spre jumatatea anului", se arata in raportul financiar trimestrial al Teraplast. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro