Grupul TeraPlast, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, a incheiat primele noua luni ale anului in curs cu un indicator EBITDA consolidat de 52,8 milioane de lei (+60%), in contextul unei dublari a cifrei de afaceri, se arata intr-un comunicat al societatii din Bistrita, dat publicitatii la data de 29 octombrie 2018.
Fiecare linie de business si-a continuat cresterea organica, reprezentand un rezultat al strategiei urmate de grup, care s-a axat pe dezvoltarea retelei de distributie, cresterea prezentei pe pietele europene, precum si pe dezvoltarea de noi produse si a portofoliului de clienti pentru acestea. In plus, rata EBITDA a ajuns la 9% fata de 8,4% in primele sase luni. Astfel, in perioada de referinta, cifra de afaceri consolidata la nivel de grup a insumat 590,5 milioane de lei, in crestere cu 100% fata de vanzarile din acelasi interval al anului trecut.
„Rezultatele din primele noua luni ale acestui an sunt in acord cu strategia noastra de a ne concentra pe cresterea eficientei business-urilor si pe imbunatatirea marjei de profit pentru toate companiile, in paralel cu procesul complex de integrare a ultimelor achizitii din grup. In plus, eforturile noastre au fost directionate spre adaptarea ofertei in functie de evolutia segmentelor de piata carora ne adresam”, a declarat Ioana Birta, director financiar al TeraPlast Group.
Prin noua structura a afacerilor, structurate in cadrul a doua divizii, TeraPlast a reusit sa obtina rezultate optime la toate nivelurile. Astfel, divizia Steel, formata din TeraSteel Serbia, TeraSteel Romania si Depaco, a generat o crestere notabila in primele noua luni din 2018, cifra de afaceri depasind 350 milioane de lei, mai mult decat triplul valorii din perioada de referinta a anului trecut (+208%). Totodata, indicatorul EBITDA al diviziei a depasit dublul valorii din perioada ianuarie-septembrie 2017, ajungand la 31,7 milioane de lei (+120%).
Prin prisma investitiilor constante, a diversificarii portofoliului de produse si a vanzarilor pe pietele externe - care in prezent se afla la 40% din totalul productiei -, trendul ascendent in care s-a inscris divizia Steel va continua si in perioada urmatoare. Efectele optimizarii sunt vizibile in performantele tuturor celor trei companii, dupa cum se mai arata in comunicat.
Astfel, la doar un an de la inaugurare, TeraSteel Serbia a inregistrat un volum de vanzari de peste un milion de metri patrati de panouri termoizolante cu spuma poliuretanica si peste 100.000 metri liniari de tabla cutata autoportanta, in valoare totala de peste 13 milioane de euro. Investitiile totale in aceasta unitate de productie depasesc sase milioane de euro, cea mai recenta investitie a companiei fiind cea in noul modul de fabricatie a panourilor termoizolante cu vata minerala, a carei productie planificata este de 300.000 de metri patrati in 2019. In acelasi timp, TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia au inregistrat performante deosebite in primele noua luni din 2018, producand si livrand peste doua milioane de metri patrati de panouri termoizolante.
Divizia de Mase Plastice, care inglobeaza productia sistemelor de instalatii din PVC, polietilena si polipropilena, a tamplariei termoizolante si a granulelor din PVC, a inregistrat la randul sau, in primele noua luni din 2018, vanzari de 240,5 milioane de lei si o valoare a indicatorului EBITDA de 21 milioane de lei, in crestere cu +33%, respectiv +14%, comparativ cu acelasi interval din 2017.
„In luna iulie 2018, TeraPlast SA a lansat campania «Apa curata inseamna viata», prin care isi propune sa aduca in prim-plan importanta folosirii unor tevi de calitate in transportul apei, precum si impactul pe care un sistem vechi si deteriorat il poate avea asupra sanatatii. Teava Politub PE-100RC este o solutie prietenoasa cu mediul inconjurator, iar economiile realizate prin utilizarea acestui sistem, comparativ cu alte solutii similare, pot ajunge pana la 15%. Vanzarile estimate pentru acest sistem sunt de sase milioane de metri liniari in 2018 (+50% fata de 2017). In plus, linia de business pentru instalatii a TeraPlast este furnizor in proiecte de infrastructura finantate prin POIM, PNDR si Fondul European Agricol de Dezvoltare Rurala si fonduri bugetare. In acelasi timp, sectia de reciclare, rezultat al unei investitii de 3,8 milioane de euro, pozitioneaza TeraPlast in top 10 reciclatori de PVC rigid la nivel european si pe locul intai pe plan national, cu o capacitate anuala de procesare de 12.000 tone. In luna septembrie 2018, sectia de reciclare a functionat la capacitate maxima, procesand peste 900 de tone de PVC rigid”, se mai precizeaza in comunicat.
TeraPlast Group isi propune sa continue dezvoltarea prin investitii, in luna septembrie 2018 depunand trei proiecte, in valoare de 15 milioane de euro, prin schema de ajutor de stat pentru stimularea investitiilor cu impact major in economie. Investitiile vizeaza achizitia de utilaje si echipamente pentru cresterea capacitatii de productie pentru produsele existente, diversificarea portofoliului si infiintarea de noi unitati de productie in cadrul a trei companii din grup - TeraPlast, Depaco si TeraGlass. In contextul aprobarii, proiectele vor crea 159 de noi locuri de munca.
***
Grupul TeraPlast include societatile TeraSteel Romania si TeraSteel Serbia (producatoare de panouri sandwich si structuri metalice zincate), Teraplast (producatoare de tevi, granule si profile din PVC), Depaco (implicata in fabricarea tiglei metalice marca Wetterbest), TeraGlass (producatoare de ferestre si usi din PVC) si compania distribuitoare Teraplast Ungaria.
Daca in 2017 Teraplast a raportat, la nivel de grup, o cifra de afaceri de 427 milioane de lei, in crestere cu +7% fata de precedentele 12 luni, pentru 2018 s-a planificat, prin buget, un rulaj de cel putin 970 milioane de lei (+127,17%), pe fondul integrarii complete a noilor afaceri. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro