Specialistii au identificat deja sase factori majori care ar putea influenta in perioada urmatoare evolutia cererii de pe piata materialelor de constructii din Europa. In ultimii ani, acest sector a fost destul de putin adus in prim-plan, desi genereaza anual venituri de peste 3 miliarde USD, promovand o serie de sisteme moderne, cum ar fi solutiile performante de termoizolare, echipamentele HVAC, ansamblurile de anvelopare etc., fara de care conceptul de sustenabilitate ar fi doar o vorba in vant. Este usor de observat faptul ca piata respectiva a inregistrat, in ultimul deceniu, cresteri agregate anuale de aproximativ 7% in Germania si 6% in Marea Britanie, progresul fiind incurajat inclusiv de ratele scazute ale dobanzilor practicate in perioada analizata. Din pacate, studiile releva ca, in prezent, doar 20% dintre firmele active in domeniu au rate ridicate de crestere, 60% situandu-se intr-o situatie de echilibru, iar diferenta este constituita de societatile care declara pierderi. Mai ales pentru acestea din urma, este deosebit de importanta cercetarea care dezvaluie solutiile realiste de iesire din impas. Cel mai important element de catalizare a cererii este reprezentat de majorarea solicitarilor de locuinte amplasate in cadrul imobilelor multietajate. Pe segmentul respectiv, consumul de materiale este mai mic pe unitatea de suprafata, iar sistemele de acoperis sunt inlocuite de cele pentru terase circulabile. Un alt factor horarator este reprezentat diferentele regionale majore, pentru multe companii fiind foarte dificil sa-si diversifice in asa masura portofoliul incat sa poata accesa cu succes mai multe zone. De asemenea, domeniul este asaltat de o multitudine de achizitii si fuziuni, ceea ce are ca efect consolidarea si agregarea ofertei, concomitent cu cresterea complexitatii operatiunilor derulate de marii furnizori. Cel de-al patrulea factor este constituit de reglementarile tot mai stricte din punct de vedere ecologic, ceea ce pune o presiune reala pe integrarea principiilor economiei circulare. Penultima forta care va influenta decisiv activitatea este generata de criza fortei de munca, care va duce, cel mai probabil, spre orientarea catre prefabricate. Consecinta va fi constituita de majorarea semnificativa a productivitatii, concomintent cu majorarea complexitatii activitatii de productie in cadrul fabricilor. In fine, cel de-al saselea element care va afecta bransa materialelor de constructii este cel al perturbarilor induse de digitalizare, materializate, printre altele, prin impactul BIM asupra activitatii planificatorilor si factorilor de decizie, reducerea timpului de executei, imbunatatirea eficientei, diminuarea influentei retelelor de distributie si cresterea vanzarilor directe, promovarea automatizarii si a instrumentelor analitice de tip informatic. Aceste trenduri legate de costuri, consolidare si evolutie a cererii implica necesitatea implementarii rapide a unui proces de imbunatatire operationala in vederea cresterii profitabilitatii. Specialistii care au ajuns la aceasta concluzie sugereaza ca pentru atingerea tintei respective, cea mai sigura cale este aceea a unei abordari atotcuprinzatoare.
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.