Tendinta fluctuanta, ba chiar descendenta, a pietei globale de supermagazine destinate vanzarii de produse si sisteme pentru imbunatatirea mediului locativ a fost confirmata, recent, de rezultatele primului semestru al anului in curs, cand cifra de afaceri a grupului francez Mr. Bricolage SA s-a situat la 145,7 milioane de euro, in scadere cu -3% fata de perioada similara a anului fiscal anterior. De asemenea, profitul operational curent nu a depasit un milion de euro si intregul bilant, la jumatatea unui an, este marcat de efectele planului de renuntare la anumite spatii comerciale neprofitabile (program lansat in decembrie 2018) si de dificultatile pe care le intampina magazinele aflate in proprietate directa. Totusi, performanta afacerii principale „Network Services” nu este de neglijat (+2,1%), context in care s-a ajuns la un acord financiar cu o serie de institutii bancare pentru continuarea implementarii strategiei REBOND (care presupune reinnoirea gamei de produse, standardizarea sistemelor informatice si altele). Practic, zece magazine sunt aliniate noului concept, din care patru in perioada actuala de raportare, concomitent cu dezvoltarea retelei prin cooptarea de noi parteneri, ajungandu-se la 781 de puncte de vanzare, fata de 764 la 31 decembrie 2018.
Conducerea societatii confirma faptul ca, in contextul actual extrem de dificil, Mr. Bricolage a reusit sa reziste destul de bine, limitand contractia rezultatelor la un nivel minim. Activitatea la nivel international a consemnat totusi o ajustare pozitiva, avand o contributie de 13% la totalul volumului de afaceri, fiind mentionate rezultatele deosebite din Bulgaria, cu o contributie de 23% la afacerile internationale, prin intermediul celor 11 magazine. Cresterea LFL a business-ului international a fost evaluata, in total, la +6,9%, pana la 130,4 milioane de euro.
In acest context, reamintit faptul ca, la jumatatea anului trecut, Mr. Bricolage a semnat acordul de preluare de catre holdingul Kingfisher, in prezent operatiunea de integrare a activitatii fiind subiectul actiunilor de verificare derulate de autoritatile europene cu atributii in domeniul concurentei. Pe plan local, reprezentanta oficiala Brico Expert SA a anuntat, pentru 2018, o cifra de afaceri de 12,24 milioane de lei si un profit de 5.472.321 lei, iar in anul precedent a raportat un rulaj de cel putin 35 milioane de lei si un profit de 1,5 milioane de lei. Grupul detine in Romania magazine specializate in Bucuresti, Pitesti si Iasi. Informatii suplimentare, la www.mr-bricolage.com