MAMBricolaj, lant romanesc de magazine de materiale si accesorii pentru mobila, listat pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti (BVB), a incheiat primul semestru al anului cu o cifra de afaceri de 27,761 milioane de lei, in creștere cu 11,2% față de aceeasi perioada a anului trecut. Pe o piata in crestere cu 10% in primele sase luni ale anului, MAMBricolaj si-a majorat, totodata, castigul EBITDA semestrial la 1,41 milioane lei, o crestere de peste 55% fata de 2021. Compania isi mentine planurile de dezvoltare si expansiune pentru urmatorii ani, obiectivul principal fiind extinderea retelei actuale de magazine la un numar de 12 unitati, in marile orase ale tarii.
Din cele trei unitati pe care retailerul le detine in Bucuresti, magazinul Morarilor a contribuit cu o pondere de 46,2% in cifra de afaceri realizata, inregistrand vanzări nete de 12,83 milioane lei, urmat de magazinul Luica, cu o pondere de 38,2% in cifra de afaceri totala, cu vanzări nete de 10,62 milioane lei.
Magazinul Ghencea, deschis la finalul lunii martie 2021, a contribuit cu 2,8 milioane lei (10,2%) in cifra de afaceri realizata pe primul semestru. De remarcat si cresterea diviziei de online cu o pondere in vanzările nete de 5,2%, respectiv 1,5 milioane lei, in crestere cu 66,6% comparativ cu aceeasi perioada din 2021.
EBITDA la sase luni este in valoare absoluta de 1,416 milioane lei si reprezinta 5,1% din veniturile nete, fata de EBITDA bugetat de 1,21 milioane lei, adica 4,1% din vanzările nete.
”Chiar si intr-un context geopolitic complex, dublat de cresterea preturilor la marfuri si PAL, de dificultațile din lantul de aprovizionare si de scaderea puterii de cumpărare din cauza inflației galopante din ultima perioada, MAMBricolaj a depașit tinta propusa pentru primul trimestru, plus lunile mai si iunie, doar luna aprilie fiind in usoara scădere fata de asteptarile inițiale. Se observa deja ca romanii sunt mai prevăzatori in privința cumpăraturilor, decizia de achiziție ieșind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casa, pentru amenajarea locuinței, a gradinii, pentru reabilitarea termica și energetica vin dupa o cercetare a pietei, legata de preturi, de specificațiile produselor si de calitatea acestora”, a declarat Cristian Gavan, fondator si actionar majoritar al retelei MAMBricolaj.
Bugetul mediu al unui client in magazinele MAMBricolaj este de 424 lei. Cele mai vandute produse
In primele sase luni ale anului, MAMBricolaj a realizat aproape 131.000 de tranzacții la nivel de rețea, cu 5,2% mai mult fata de S1 2021. Numarul clientilor a fost mai mare cu 1,5%, iar media bonului pe client a fost de 424 de lei, cumulat in magazinele fizice si online, valoare de asemenea in crestere cu 5,2%.
Ca urmare a dificultatii de a gasi personal specializat in Bucuresti si pentru a susține dezvoltarea rețelei și deschiderea de noi unitati in orasele mari, MAMBricolaj a majorat semnificativ nivelul de salarizare a personalului angajat in magazine - cu peste 20% fata de 2021 -, atat pentru a pastra nivelul de retenție, cat și pentru a atrage oameni noi (inclusiv lucratori din Asia).
”Estimam ca piata isi va mentine trendul și in semestrul al doilea si suntem increzatori ca modelul nostru de afacere si masurile de eficientizare operaționala la nivel de companie si retea de magazine ne vor ajuta sa consolidam pozitia actuala a MAMBricolaj. In prezent avem suficiente resurse financiare pentru a face fata incercarilor din piata, dar si pentru dezvoltarea pe care ne-am propus-o in urmatorii ani. Impreuna cu membrii CA si cu echipa manageriala, MAMBricolaj tinteste in acest an o cresterea a cifrei de afaceri in cadrul rețelei actuale de magazine cu 17% fata de 2021, de la 53,1 milioane la 64,3 milioane de lei, in condițiile unei cresteri a pietei de bricolaj si de mobila si accesorii estimate la circa 10%”, a mai spus Cristian Gavan.
Principalele obiective si directii de actiune pe termen scurt (2022-2023) sunt cresterea componentei online ca pondere si valoare absoluta in cifra de afaceri a companiei, consolidarea financiara și eficientizarea operaționala la nivelul rețelei de magazine, diversificarea gamei de produse si servicii, cresterea productivitatii si calitatii personalului din magazine si continuarea planului de dezvoltare si expansiune (12 magazine pana in 2026).
Lantul de magazine MAMBricolaj ofera una dintre cele mai largi game de produse de profil existente pe piata - aproximativ 11.000 de produse sunt disponibile la vanzare in acest moment. Cea mai mare pondere in vanzarile MAMBricolaj o au Panourile (27% din total), urmate de Obiectele de fixare/Balamale (13%), precum si de Accesoriile de mobila si Accesoriile pentru dressing (ambele reprezentand cate 11% din totalul vanzarilor).
SC MAMBricolaj SA a fost listata, anul trecut, pe piata AeRO a Bursei de Valori Bucuresti. Capitalul social curent este de 846.500 lei, divizat in 8.465.000 acțiuni. La data de 30.06.2022 structura acționariatului era urmatoarea: Cristian Gavan - 67,4584% din capitalul social si alti acționari - 32,5416%.