MAM Bricolaj, lant romanesc de magazine de materiale si accesorii pentru mobila prezent pe piata AeRo a Bursei de valori Bucuresti, a incheiat anul financiar 2021 cu un profit net in valoare de 1,8 milioane de lei si o cifra de afaceri de 53,116 milioane de lei in crestere cu 34,4% fata de 2020, confirmand strategia de dezvoltare a companiei. Veniturile obtinute din exploatare au ajuns, anul trecut, la 53,656 milioane lei, comparativ cu cele 40,067 milioane lei raportate in 2020.
Numarul tranzactiilor a urcat in 2021 la 306.726, cu 20,2% peste nivelul din anul precedent, iar numarul clientilor companiei a inregistrat o crestere cu 20%, fata de 2020, cu o contributie insemnata a segmentului de vanzari catre clientii din zona publicului larg, unde avansul a fost de 34%, in 2021. Valoarea medie a cosului unui client MAM Bricolaj s-a apreciat cu 12,5%.
Primul Consiliu de Administratie al MAM Bricolaj
Actionarii companiei MAM Bricolaj au votat miercuri, 20 aprilie 2022, in cadrul Adunarii Generale Ordinare a Actionarilor (AGOA), trecerea de la conducerea prin administrator unic la Consiliu de Administratie format din trei membri. Cristian Gavan, fondatorul si actionarul majoritar al companiei, a fost ales presedinte al primului Consiliu de Administratie al MAM Bricolaj.
Ceilalti doi profesionisti alesi pentru a conduce compania listata de peste un an pe piata AeRo si aflata in plina dezvoltare sunt nume cunoscute din mediul de afaceri, cu experienta relevanta in managementul unor societati de top in pietele pe care activeaza:
- Mihaela Humelnicu - cu experienta semnificativa la nivel local si international in domeniul financiar si de strategie de afaceri, este absolventa a programului Global MBA al IE Business School din Madrid, Expert Contabil cu acreditare CIMA si AICPA si a fost director financiar si administrativ in cadrul companiilor BUNGE, Biofarm, Avon si Praktiker Romania. Intre 2009 si 2012 a ocupat functia de director financiar pentru Europa Centrala si de Est al companiei Avon Cosmetics, lucrand la regionala din Varsovia. Din 2016 este Partener in cadrul companiei ROSS Consultants care activeaza in domeniul consultantei de business si de management.
- Romeo Iacob - cofondator si Consultant in Board-ul companiei Smart ID, specializata in furnizarea de solutii proprii de automatizare personalizate si complete ce se adreseaza companiilor din comert, logistica si productie, cu scopul optimizarii costurilor si cresterii productivitatii. Printre clientii Smart ID se numara multinationale de top - precum Carrefour, Leroy Merlin, DHL - sau lideri locali, precum eMAG, Sameday, Cargus.
Trecerea la o echipa de conducere este una dintre masurile de profesionalizare a managementului MAM Bricolaj concepute in scopul consolidarii performantelor companiei si pentru a face fata cu succes numeroaselor provocari de la nivel global ce impacteaza si piata din Romania, a declarat Cristian Gavan, fondator al companiei:
„Am propus aceasta structura de conducere pentru a forma o echipa manageriala si mai performanta, cu potential pentru valorificarea oportunitatilor si pentru a raspunde provocarilor ce stau in fata noastra, in acest context economic global. Noua echipa de conducere va permite MAM Bricolaj sa mentina ritmul accelerat vizat pentru extinderea business-ului si sa fie compania de succes care a castigat increderea celor care au decis sa investeasca in actiunile societatii. Sunt onorat de votul acordat din partea actionarilor, care nu doar ca reflecta increderea lor, dar ma si responsabilizeaza”.
In aceeasi sedinta a AGOA, a fost aprobata distribuirea sub forma de dividende a sumei de 1.900.000 de lei din profitul nerepartizat al anilor 2018-2019, cu fixarea unei valori de 0,2246 pentru un dividend brut/actiune, ceea ce reprezinta un randament peste media instrumentelor financiare de economisire.
De asemenea, actionarii au aprobat repartizarea sumei de 1.801.355 lei, reprezentand profitul net statutar al Societatii realizat in anul 2021, astfel:
- 92.917 lei pentru rezerva legala
- 1.708.438 lei ca profit nerepartizat cu scopul de a fi reinvestit in dezvoltarea MAM Bricolaj.
Obiectivele de dezvoltare a retelei MAM Bricolaj sunt extinderea la 12 magazine, in Bucuresti si marile orase, si o o cifra minima de afaceri de 70 de milioane de euro, in 2026.
Compania are o situatie foarte buna a lichiditatilor, un nivel de indatorare scazut si detine toate resursele interne necesare pentru a sustine o crestere organica si sustenabila a retelei sale de magazine.