Klingspor Romania este un furnizor de unelte si accesorii pentru slefuire, taiere, frezare si lustruire, ale carui rezultate financiare s-au inscris pe un trend crescator chiar si in perioada pandemiei Covid-19. Portofoliul firmei include o gama foarte variata de solutii utilizate in sectorul constructiilor, grupate in trei categorii principale - si anume discuri diamantate si de taiere, respectiv accesorii abrazive pentru slefuire. In ultima perioada, oferta a fost completata prin lansarea unor produse care nu au mai existat in portofoliul Klingspor, iar acest lucru va contribui, cel mai probabil, la cresterea cifrei de afaceri si, implicit, la consolidarea pozitiei competitive. In cele ce urmeaza, Cristian Dinu, director general, Klingspor Romania, se refera la aspecte importante ale pietei de profil.
- Ce performante financiare ati consemnat in acest al doilea an in care economia, in general si sectorul constructiilor, in special sunt afectate de criza sanitara?
- Dupa primele sase luni ale lui 2021, comparativ cu perioada similara a exercitiului financiar precedent, societatea noastra a inregistrat o crestere de peste 10% a vanzarilor. Preconizam ca pana la sfarsitul anului in curs vom asista la o atenuare a ritmului de crestere, influentata inclusiv de scumpirile generate de cresterea costurilor cu materia prima si cu transportul. Datele curente arata ca, in continuare, cele mai vandute produse sunt discurile de debitare, cu toate ca segmentul avand o evolutie foarte dinamica este cel al solutiilor abrazive pe suport (foi de slefuire, coli de slefuire), respectiv al discurilor diamantate.
- Cum ati reactionat la provocarile generate de criza sanitara?
- Pandemia Covid-19 ne-a obligat sa acceleram digitalizarea anumitor procese interne, cum ar fi procesarea comenzilor, automatizarea incasarilor si livrarea de module de training in format digital, iar efectele pozitive sunt deja vizibile. Trebuie mentionat faptul ca inovatia a fost si este definitorie pentru compania Klingspor. Drept urmare, in fiecare an lansam zeci de produse noi. In 2021, de pilda, oferim partenerilor o gama cu totul noua, reprezentata de perii de sarma. In mod sigur, si in anul urmator vom lansa game si produse noi, cu scopul de a furniza clientilor nostri solutii complete.
- Care sunt principalele repere ale strategiei de dezvoltare a firmei?
- Inca lucram la proiectul de extindere a depozitului din Pantelimon. Ne-am lovit de cateva obstacole legislative pe care speram sa le depasim in cel mai scurt timp posibil. In perioada urmatoare, avem ca obiectiv major marirea echipei Klinspor Romania, cu toate ca acest demers nu va fi deloc simplu, avand in vedere deficitul actual de forta de munca specializata.
- Ce alte probleme afecteaza, in prezent, operatiunile Klingspor?
- Dupa cum mentionam anterior, preturile la materia prima si transportul de la furnizorii nostri din Asia au generat costuri neprevazute si am fost nevoiti sa marim preturile atat in martie, cat si in iulie a.c. Deocamdata nu preconizam o a treia scumpire in 2021, dar in mod sigur vom vedea un impact asupra vanzarilor in urmatoarea perioada, deoarece clientii vor fi mai reticenti in a investi in crearea de stocuri.