Cererea ridicata si sustinuta de produse de constructii si bricolaj a condus la rezultate record pentru Grupul Hornbach (Hornbach Holding AG & Co. KGaA Group; ISIN DE0006083405) in exercitiul financiar 2021/22 (1 martie 2021 pana la 28 februarie 2022). Datorita strategiei ICR de lunga durata, a gestionarii cu succes a restrictiilor in pandemie si a provocarilor legate de supply chain, Hornbach a reusit sa castige cote de piata suplimentare pe pietele-cheie. Conform cifrelor finale, comparativ cu anul precedent, vanzarile nete au crescut cu 7,7%, pana la 5.875 milioane de euro, iar EBIT ajustat a crescut cu 11,1%, pana la 362,6 milioane de euro fata de anul precedent. Rezultatul per actiune a crescut la 12,48 euro, de la 10,33 euro in exercitiul financiar 2020/21 (+20,8%). Prin urmare, la Adunarea Generala a Actionarilor Holdingului Hornbach din data de 8 iulie 2022 se va propune o crestere a dividendelor la 2,40 euro (2,00 euro in anul precedent). Perspectivele pentru exercitiul financiar 2022/23 raman prudent optimiste, pe fondul cresterii incertitudinilor geopolitice si al cresterii preturilor. Consiliul de Administratie al Grupului Hornbach se asteapta ca vanzarile sa continue sa se dezvolte dinamic. In acelasi timp, se asteapta ca rezultatul sa ramana usor sub valoarea record din exercitiul financiar 2021/22.
„Si cel de-al doilea an de pandemie ne-a pus pe toti la grea incercare. Dar partea pozitiva este ca tendinta clientilor de a se concentra asupra propriei case este inca intacta, chiar si dupa ce restrictiile au fost din nou ridicate. Inca o data, am reusit sa profitam de oportunitatile aparute in urma crizei si sa iesim si mai puternici din aceasta situatie. Acest lucru se datoreaza unui numar de trei factori de succes foarte importanti: strategia noastra de digitalizare si ICR de lunga durata si superioara concurentei – adica imbinarea eficienta a ofertelor stationare si digitale - conceptul nostru de logistica flexibila, inclusiv achizitiile si aprovizionarea orientate spre viitor, precum si angajamentul neobosit al celor aproape 25.000 de angajati“, a comentat Albrecht Hornbach, presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Management AG.
In anul calendaristic 2021, Hornbach a depasit semnificativ performanta sectorului german al magazinelor de materiale de constructii, marindu-si cota de piata de la 14,0% la 15,1%. In tarile din afara Germaniei, cota de piata a crescut in Olanda, Austria si Elvetia, pe baza datelor de piata furnizate de GfK 3). „Am crescut semnificativ mai repede decat piata, ceea ce se reflecta, desigur, in mod foarte placut, in cotele noastre de piata. In Germania, am fost singurul mare lant de magazine de materiale de constructii din anul calendaristic 2021 care a inregistrat o noua crestere a vanzarilor, dupa performanta puternica a sectorului in 2020“, a explicat Erich Harsch, presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Baumarkt AG.
Crestere semnificativa a rezultatului – propunere de crestere a dividendelor
Datorita cresterii puternice a cifrei de afaceri, Grupul Hornbach si-a marit semnificativ castigul operational comparativ cu anul precedent. Marja EBIT ajustata a concernului a crescut de la 6,0% la 6,2%. In subgrupul Hornbach Baumarkt AG, EBIT ajustat a crescut cu 12,9%, la 314,7 milioane euro, iar marja EBIT ajustata a crescut de la 5,4% la 5,7%.
Rentabilitatea (marja EBIT ajustata) magazinelor de materiale de constructii si gradinarit din Germania a crescut de la 3,1% la 3,3%. Regiunea Restul Europei a castigat si mai mult teren, de la un nivel deja ridicat, si a extins marja EBIT ajustata la 8,2% (anul precedent 8,0%). Subgrupul Hornbach Immobilien a generat un EBIT ajustat de 53,7 milioane euro (anul precedent: 55,8 milioane euro), in timp ce subgrupul Hornbach Baustoff Union si-a imbunatatit EBIT ajustat de la 9,0 milioane euro in anul precedent la 13,0 milioane euro in exercitiul financiar 2021/22.
Rezultatul per actiune holding a crescut de la 10,33 euro la 12,48 euro. Consiliul de Administratie si Consiliul de Supraveghere vor propune Adunarii Generale anuale (virtuale) a Actionarilor Hornbach Holding AG & Co. KGaA, programata pentru 8 iulie 2022, un dividend majorat de la 2,00 euro la 2,40 euro per actiune ordinara ce confera dreptul la dividende.
Fluxul de numerar din activitatile comerciale curente ale Grupului s-a situat la 344,9 milioane euro (anul precedent 346,5 milioane euro). Intrarile mai mari de numerar generate de excedentul anual puternic al Grupului au fost compensate de o crestere a capitalului de lucru, in principal ca urmare a aprovizionarii mai ample pentru sezonul de primavara, ca raspuns la provocarile din supply chain-ul global.
Cu 178,6 milioane de euro, Grupul Hornbach a investit in exercitiul financiar 2021/22 cu aproximativ 16% mai mult decat in anul precedent, fapt care a reflectat in special continuarea expansiunii sale stationare, cu cinci noi deschideri de magazine in Europa si patru noi deschideri de magazine planificate pentru exercitiul financiar 2022/23. Fluxul de numerar liber dupa activitatile de investitii si dividende s-a ridicat la 134,5 milioane euro (anul precedent: 168,2 milioane euro).
Hornbach preconizeaza ca cererea va ramane ridicata – profitabilitatea este influentata de provocarile externe
Cererea de produse pentru constructii si bricolaj s-a mentinut la un nivel ridicat in sezonul de primavara 2022/23, in pofida cresterilor de preturi la aproape toate categoriile de produse si a conditiilor meteorologice nefavorabile din unele regiuni ale zonei de distributie. Au existat efecte de baza pozitive in regiunile care au fost afectate de lockdown-uri in anul precedent, cum ar fi parti din reteaua de distributie din Germania, Olanda, Cehia si Slovacia. In martie 2022, Hornbach a deschis doua noi magazine de materiale de constructii si gradinarit in Nitra (Slovacia) si Enschede (Olanda). In plus, alte doua noi deschideri sunt planificate la Constanta (Romania) si Leipzig (Germania) in cursul exercitiului financiar 2022/23.
In ceea ce priveste situatia la nivelul intregului concern Hornbach Holding AG & Co. KGaA, se preconizeaza ca vanzarile consolidate ale concernului in exercitiul financiar 2022/23 vor depasi usor nivelul inregistrat in exercitiul financiar 2021/22 (5.875 milioane euro). Se preconizeaza ca rezultatul ajustat in functie de efectele veniturilor neoperationale (EBIT ajustat) va fi usor sub rezultatul foarte bun din exercitiul financiar 2021/21 (362,6 milioane euro), din cauza incertitudinilor geopolitice continue si a cresterilor de pret asociate pentru produse si servicii.
„Mediul economic ramane volatil, ceea ce face ca o prognoza precisa pentru exercitiul financiar 2022/23 sa fie mult mai dificila. Desi credem ca alte inchideri in urma reglementarilor Covid sunt putin probabile, provocarile legate de inflatie, supply chain si disponibilitatea produselor au continuat sa creasca in ultimele luni. Echipele Hornbach lucreaza din greu pentru a asigura o buna disponibilitate a produselor pentru clientii nostri la preturi rezonabile. Ne mentinem pozitia de lider in materie de preturi pe toate pietele si monitorizam indeaproape evolutiile externe“, a subliniat Karin Dohm, director financiar al Hornbach Management AG. „Ca o nota pozitiva, cererea clientilor ramane ridicata, iar nevoia de renovari eficiente din punct de vedere energetic a devenit si mai urgenta, avand in vedere cresterea preturilor la energie si tranzitia catre energie regenerabila si emisii reduse de carbon.“