Pandemia a adus tuturor o serie intreaga de provocari. Anul 2020 ne-a testat puterea de adaptabilitate la stres si nevoi primordiale. Pe de-o parte, oamenii au fost obligati sa-si petreaca timpul in propriul camin si au gasit un sens in amenajarea casei si a gradinilor. Pe de alta parte, pentru ca afacerile sa aiba continuitate, companiile au trebuit sa gaseasca noi reguli de functionare in conditii neintalnite pana acum. In conditiile mentionate, cifra de afaceri Elis Pavaje a crescut cu 32%, ceea ce demonstreaza ca romanii au fost tot mai dispusi sa investeasca in amenajarea curtilor si gradinilor.
„In ciuda asteptarilor noastre pesimiste dupa prima luna de pandemie, atmosfera generala de lucru in domeniul constructiilor in 2020 a fost foarte buna. Au fost lucrari atat in plan public cat si privat, foarte putine sectoare din domeniul constructiilor au fost afectate. Noi am beneficiat in urma schimbarii comportamentului oamenilor in aceasta perioada. Din punct de vedere al business-ului, a fost un an foarte bun fiindca a fost un an al activitatilor in aer liber, un an al constructiilor si al renovarilor. Ca organizatie, cea mai mare schimbare pe care ne-a adus-o anul pandemiei a fost faptul ca am vazut ca se poate munci si de acasa, in conditiile in care am putut sa ne adaptam rapid activitatile prin informatizarea proceselor”, a declarat Emil Gota, director general Elis Pavaje.
In pandemie, multi proprietari de apartamente au luat in considerare posibilitatea mutarii la casa
Cifra de afaceri pe 2020 este de 287,3 milioane de lei fata de 217,6 milioane de lei in 2019, in crestere cu 32%. Cea mai mare pondere din valoare s-a obtinut din vanzarea prefabricatelor din beton: pavele, dale, borduri, elemente prefabricate din beton pentru garduri si ziduri, elemente pentru treapta, elemente de delimitare: palisade, kituri pentru gradina (jardiniere, banci, focare), rigole pentru colectare ape pluviale, boltari pentru zidarie si fundatii, elemente pentru canalizare.
„Multi proprietari de apartamente au luat in considerare posibilitatea mutarii la casa. De asemenea, a crescut interesul pe zona amenajarilor exterioare. A aparut necesitatea petrecerii timpului in aer liber, iar in aceste conditii oamenii au ajuns sa puna mai mare accent pe modul in care arata curtea lor si pe confortul detinut. Aici intervenim noi, incercand sa venim cu solutii de imbunatatire a conditiilor de viata”. ne-a declarat Bianka Dobre, Director Marketing Elis Pavaje
In 2020 au crescut volumele pe pavele ajungand la la 2,770,000 mp vanduti, iar pe borduri, la aproape 3 milioane de metri liniari. „In ultimii ani au crescut grosimile pavelelor achizitionate de catre clienti, deoarece oamenii prefera sa investeasca mai mult in produse cu durata mai mare de viata. De asemenea, a crescut ponderea mixurilor de culori, acestea fiind preferate ca urmare a avantajului vizual asigurat in amenajare, respective obtinerea unei integrari mai bune in ambientul natural. Oferta companiei a crescut mult varietate astfel incat in prezent clientii nostri pot sa faca alegeri in functie de destinatia spatiului, de stilul impus de zona si mai ales, in functie de propriile gusturi - pentru a obtine in final o amenajare functionala si plina de bun gust. „Avand in vedere faptul ca gardul si curtea sunt cartea de vizita a proprietarilor, este de inteles de ce aceasta directie merita tot interesul”.
Pentru anul 2021, Elis Pavaje are previziuni pozitive: “Suntem optimisti, vedem ca exista in continuare un trend ascendent in constructii. Pentru primul semestru suntem mai rezervati, in schimb suntem mai optimisti in ce priveste asteptarile pentru cel de-al doilea semestru. Ne-am propus o crestere de minim 5% in acest an. Vedem o evolutie ascendenta in sectorul rezidential, deocamdata a ramas activ efectul pozitiv al pandemiei. De asemenea, avem proiecte incepute in sectorul comercial, logistic, industrial. Suntem optimisti ca dupa ce se voteaza bugetul vor fi lucrari si pe infrastructura. Lunile ianuarie si februarie au fost mai slabe insa si conditiile meteorologice au fost mai nefavorabile in comparatie cu anul trecut. Pe de alta parte, probabil nici nu se justifica comparatia, in conditiile in care, anul trecut, primele luni au fost extraordinare din punct de vedere al vanzarilor”, a mai adaugat Emil Gota, director general Elis Pavaje.
Panouri fotovoltaice in valoare de 120.000 Euro
Despre 2021, Elis Pavaje spune ca va fi un an de consolidare, de optimizare a randamentului in fabrici si de concentrare pe categorii de produse sau canale de vanzari care in prezent au pondere mai mica in total vanzari. Vor extinde platforme la doua dintre fabricile Elis Pavaje si vor schimba echipamente de productie, vor inlocui o serie de masini din flota auto, vor investi in dezvoltarea sistemelor informatice. „De asemenea, avem un plan de investitii in panouri fotovoltaice la fabrica de la Vintu de Jos, investitia este din fonduri proprii, aproximativ 120.000 euro. Este un experiment, vrem sa vedem efectele, iar daca se justifica investitia, extindem si in celelalte fabrici. Urmarim un impact pozitiv asupra mediului si eficientizarea costurilor cu energia. O astfel de investitie se amortizeaza in mai multi ani, insa pe termen lung credem ca se pot face economii serioase”, a completat dl Gota.