Cu o prezenta de 18 ani pe piata autohtona, societatea Coilprofil (din Ceptura, judetul Prahova) a lansat in urma cu 15 ani – odata cu Lindab – prima linie de productie a tiglei metalice din Romania, in prezent avand in portofoliu o gama extinsa de astfel de solutii, care se adreseaza sectoarelor rezidential si industrial. Anul 2018 inseamna o noua etapa de dezvoltare pentru societate, aceasta incluzand lansari de produse, robotizare si digitalizare, extinderea spatiilor de fabricatie si depozitare, precum si majorarea cu 20% a numarului de angajati pe posturi noi. Totodata, avand in vedere capacitatea de productie, avantajele experientei, calitatea si termenele de livrare, managerii companiei se pregatesc sa abordeze mai activ sectorul industrial, unde se vor livra profile zincate pentru structuri si panouri termoizolante cu vata minerala ignifuga, produse certificate si conforme cerintelor din domeniu. Interviu cu Liviu Mistodinis, CEO Coilprofil, cu o experienta de 20 de ani in domeniul constructiilor.
- In ce proiecte importante au fost integrate sistemele fabricate de Coilprofil?
- In 2017 am efectuat livrari de solutii de tipul casetelor structurale, tabla cutata, profile zincate, acoperisuri, finisaje sau panouri termoizolante pentru multe proiecte industriale sau comerciale, printre care se afla Altex (Slatina), Pirelli (Slatina), Stadionul Municipal din Targu Jiu, Michelin (Zalau), Ana si Cornel (Mizil), Carrefour (Valea Calugareasca), unitatile militare din Cluj-Napoca, Zalau si Tusnad, Elis Pavaje (Sacuienii Noi), un cartier de imobile din Floresti etc.
- Care a fost evolutia pietei de profil in 2017?
- Cea mai mare crestere in 2017 a fost cea inregistrata de sectorul rezidential, insa, in ansamblu, consider ca majorarea prognozata la inceput de an – de 5,2% - s-a confirmat la finalul exercitiului financiar, dinamica pietei de profil fiind pozitiva, in timp ce sectorul nostru de activitatea a inregistrat un avans de 10%. Spre deosebire de perioada 2015-2016, anul trecut a fost marcat de o crestere semnificativa in domeniul constructiilor de case, trend care se va mentine si in 2018, avand in vedere cel mai recent studiu al Comisiei Nationale de Prognoza, care estimeaza o crestere cu 8% a pietei de constructii in acest an.
- Cum a evoluat activitatea companiei in 2017 si care sunt previziunile pentru 2018?
- In 2017 am inregistrat o crestere cu 13% a cifrei de afaceri, pana la 12 milioane de euro, iar pentru 2018 ne-am propus sa majoram aceasta valoare cu 20%, in contextul in care influentele legislative si deciziile politice nu vor influenta din nou negativ mediul economic. Din nefericire, pretul otelului este in crestere si in 2018, iar lipsa personalului calificat si necalificat creeaza dificultati atat in realizarea productiei, cat si in derularea lucrarilor de montaj. Pentru retentia angajatilor am dezvoltat noi politici de personal, care cuprind pachete de beneficii si planuri de cariera, in timp ce, pentru atragerea tinerelor talente, avem deja de trei ani proiecte de internship si stagii pentru elevi si studenti.
- Descrieti principalele provocari din ultimul an si modul in care le-ati gestionat.
- Inceputul de an 2017 a fost dificil si defectuos pe mai multe planuri, respectiv din cauza situatiei politice si economice si a cresterii preturilor de achizitie a materiilor prime, toate acestea reflectandu-se in majorari de preturi ale produselor, ceea ce a creat un dezechilibru pe piata. Toate acestea, coroborate cu lipsa proiectelor si investitiilor au afectat piata pana in luna mai, cand trendul s-a schimbat, iar finalul de an a fost pozitiv, pana la urma.