RO EN
Coșul este gol

RANDSTAD WORKMONITOR: Rata de schimbarea reala a locului de munca este stabila

Angajatii romani se claseaza pe primul loc la nivel global in ceea ce priveste usurinta de a comunica cu colegii lor, indiferent de generatia de care apartin acestia, arata rezultatele celui mai recent raport global Randstad Workmonitor, realizat la nivelul trimestrului al II-lea, 2018, in care Romania a fost inclusa pentru prima data. Potrivit studiului, realizat de compania de recrutare Randstad, lider mondial in domeniul serviciilor de resurse umane (si publicat in Romania de Anuarul de Consultanta), majoritatea romanilor prefera sa lucreze intr-un mediu de lucru unde se intalnesc mai multe generatii si considera ca, datorita faptului ca fac parte dintr-o echipa diversa din punct de vedere generational, sunt capabili sa genereze idei si solutii inovatoare.
“Prezenta pietei din Romania in premiera, in Randstad Workmonitor, este o realizare pentru Randstad Romania si o contributie importanta pe care reusim sa o aducem, astfel, radiografierii fortei de munca locale, comparativ cu tendintele globale”, spune Mihaela Maranca (foto), director general Randstad Romania. “Una dintre cele mai mari companii de servicii HR din lume, Randstad priveste ca pe o responsabilitate asumarea unui rol activ in dezvoltarea industriei in care activeaza iar echipa din Romania se aliniaza acestei misiuni. Editia aceasta a raportului Randstad Workmonitor identifica unele aspecte surprinzatoare, altele pozitive ale abilitatilor, comportamentelor si perceptiilor angajatilor romani, care conduc la o intelegere mai buna a acestora si poate chiar ofera noi perspective in privinta lor”.
In proportie de 80%, angajatii din intreaga lume considera ca principalele diferente care se manifesta intr-un loc de munca multigenerational constau in stilurile de comunicare. In topul tarilor clasate in functie de cat de dificil le este angajatilor sa comunice cu colegii lor care provin dintr-o alta grupa de varsta sau de generatie, Romania inregistreaza cel mai scazut procent (19%), fata de media globala (31%). In vreme ce, la nivel mondial, in medie, 86% dintre respondenti prefera sa lucreze intr-o echipa cu mai multe generatii, 92% dintre angajatii romani si-au declarat aceasta preferinta, fiind depasiti doar de Chile (93%). Romania se afla pe primele locuri ale clasamentului si in ce priveste aprecierea faptului ca apartenenta la o echipa multigenerationala ii impulsioneaza sa contribuie cu idei si solutii inovatoare (91%), alaturi de Italia (92%), Norvegia (94%) sau China (94%), comparativ cu media globala de 85%. Colaborarea intre generatii este considerata a fi reciproc avantajoasa de catre 88% dintre respondentii romani (fata de 85% media globala).
Relatia cu superiorul direct
Desi 83% dintre respondenti considera ca varsta managerului lor direct nu are importanta atata timp cat reuseste sa ii inspire, 69% prefera ca managerul lor direct sa aiba aceeasi varsta sau sa fie mai in varsta decat ei, Romania situandu-se in apropierea acestei medii, cu 64%. Majoritatea angajatilor (77% - global, 74% - Romania) afirma ca managerul lor direct are abilitatea de a lucra cu diferite generatii, iar 69% spun ca managerul lor direct se ocupa de evolutia carierei lor (Romania 65%).
Conectarea in social media
In ceea ce priveste conectarea pe retelele sociale, precum Facebook sau Instagram, angajatii sunt mai frecvent conectati cu colegii lor (61% - global, 77% - Romania) decat cu managerul direct (35% - global, 45% - Romania). India inregistreaza cea mai mare rata de conectare intre colegi, in social media (86%), iar Japonia se afla la polul opus, cu 19%. Raportat la rata de conectare cu managerul direct, aceleasi tari isi adjudeca extremele: India - 67%, Japonia -10%. Luand in considerare varsta, barbatii aflati in segmentul de varsta 18-24 sunt mai des conectati cu managerul lor direct (47%), in comparatie cu femeile din acelasi grup (38%).
Romania, pe locul 2 in clasamentul celei mai scazute rate de schimbare a locului de munca
Randstad Workmonitor releva faptul ca, la nivel global, numarul angajatilor care se asteapta sa lucreze pentru o alta companie in urmatoarele sase luni a crescut usor, rezultand un Indice de Mobilitate de 110. Mobilitatea a crescut cel mai mult in Turcia (+9), Polonia (+7), SUA (+5), Brazilia si Italia (ambele +4). Cea mai mare scadere a acesteia este inregistrata in Franta si Cehia (ambele -5), Suedia si China (ambele -4). Singapore si Marea Britanie nu raporteaza nici o schimbare in ultimele luni.
Schimbarea reala a locului de munca este stabila, mentinandu-se la 22%, iar cea mai mare rata a acesteia este inregistrata in India (46,6%). Comparativ cu trimestrul trecut, procentul de schimbare a locului de munca a crescut in Canada, Mexic, Polonia, Singapore si Turcia. In Australia, China, Republica Ceha si Italia acesta a scazut fata de trimestrul anterior. Luxemburg raporteaza rata de schimbare a locului de munca cea mai scazuta (8%), urmat de Romania (12%).
Dorinta de schimbare a locului de munca a crescut in Australia, Mexic, Polonia, Portugalia, Spania, Suedia, Olanda, Marea Britanie si SUA, comparativ cu trimestrul trecut. Numai in Italia a scazut apetitul de schimbare a locului de munca, care ramane cel mai ridicat in India (42%) si cel mai scazut in Turcia (16%), in Romania situandu-se la 32%.
72% din romani se declara multumiti profesional
Comparativ cu trimestrul precedent, gradul de multumire profesionala a crescut in Italia si Japonia, insa a scazut in Belgia, Canada, Hong Kong, Malaezia, Portugalia, Singapore, Suedia si Elvetia, comparativ cu trimestrul trecut. Angajatii din Mexic sunt cei mai multumiti din punct de vedere profesional (84%), fata de Japonia, aflata la polul opus (50%), in vreme ce Romania inregistreaza acelasi nivel cu al Marii Britanii - 72%.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter