RO EN
Coșul este gol

Angajatii prefera sa caute alt loc de munca decat sa ceara un salariu mai mare

Angajatii din Romania prefera sa si caute alt loc de munca decat sa ceara angajatorului un salariu mai mare. Aproximativ 70% dintre persoanele angajate care vor sa isi schimbe locul de munca se asteapta la venituri cu cel putin 20% mai mari, dar se feresc sa solicite o marire din partea actualului angajator. Cea mai mare fluctuatie de personal se inregistreaza in domeniile: resurse umane si contabilitate.
Salariile reprezinta un subiect sensibil, mai ales in aceasta perioada, cand multe firme se confrunta cu dificultati financiare din cauza inflatiei si a costurilor in continua crestere. Modificarile recente ale Codului Fiscal, care vor pune presiuni suplimentare pe angajatorii mici si mijlocii, creeaza si mai multa incertitudine in legatura cu modul in care vor evolua relatiile de munca si salarizarea angajatilor.
,,Aproximativ 70% dintre candidatii cu care intram in contact isi doresc salarii cu cel putin 20% mai mari de la urmatorul loc de munca. Insa multi ezita sa ceara argumentat salarii mai mari si prefera sa plece direct din actuala pozitie. Este o situatie cumva paradoxala, pentru ca multi candidati spun ca motivul pentru care renunta la un loc de munca este lipsa majorarii salariului, dar ei nici macar nu cer o marire. Dar, fie ca este vorba de replacement sau de pozitii noi, in contabilitate si HR se observa cea mai mare cerere. Acestea sunt domeniile in care am recrutat cel mai mult in acest an”, declara Cristina Profeanu, Consultant Resurse Umane, Trainer si Coach autorizat in domeniul resurselor umane.
In timp ce 42% dintre angajati spun ca sunt necesare cresteri salariale pentru a aborda fluctuatia personalului, doar 18% dintre angajatori consider acest aspect ca fiind important. Totodata, 43% dintre salariati declara ca sunt dispusi sa renunte la locul de munca actual in urmatoarele 12 luni, potrivit unui studiu realizat de EY pe un esantion de 1.500 de lideri de afaceri, peste 17.000 de angajati din 22 de tari si 26 de sectoare industriale.
Pentru a-si fideliza angajatii valorosi, o mare parte a angajatorilor au inceput sa puna mai mult accent pe flexibilitatea programului. Totodata, ofera beneficii inexistente in perioada pre-pandemica, precum cresterea numarului zilelor de concediu, tichete cadou, bugete pentru formare profesionala si munca de acasa sau in sistem hibrid.
O presiune suplimentara este cauzata si de scaderea record a numarului de angajati din Romania. Daca in 2019, in Romania erau angajate 4,2 milioane de persoane (similar cu anul 2018), in 2020 numarul acestora s-a redus la 4,1 milioane de persoane, iar in 2021 a ajuns la aproximativ 3,8 milioane persoane, conform unui studiu realizat de termene.ro.
De aceea, este esential ca intre angajator si angajati sa existe o comunicare cat mai deschisa despre evolutia companiei, sunt de parere expertii in resurse umane. Angajatorii trebuie sa traseze echipei obiective cat mai clare si care sa fie realizabile, dar si sa ofere un program de munca flexibil care sa le permita angajatilor sa pastreze echilibrul intre viata profesionala si cea personala.
„In general, din experientele noastre cu persoanele pe care le recrutam, observam un tipar in privinta modului in care angajatii cer salarii mai mari: ii spun angajatorului ca vor o crestere de salariu, acesta le promite aceasta majorare fara insa a mentiona un termen concret. In foarte multe cazuri, aceasta majorare a salariului nu are loc, iar angajatul demisioneaza. Recomandarea mea este ca atunci cand solicita un salariu mai mare, angajatul ar trebui sa isi monitorizeze mai atent contributia directa in realizarile firmei, astfel incat sa aiba argumente concrete pe care sa le prezinte angajatorilor”, adauga Cristina Profeanu.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter