Piata romaneasca de produse chimice pentru constructii (materiale pentru sigilari, lipiri, impermeabilizari, acoperisuri, reparatii, ancorari si aditivi de mortare/betoane) destinate segmentului de retail va ajunge in acest an la 300 milioane de euro, in crestere cu circa 5% comparativ cu 2010, potrivit estimarilor Sika Romania, unul dintre cei mai importanti furnizori specializati. Pe segmentul de profil s-au consemnat majorari anuale de 5% incepand din 2008, vanzarile totale inregistrate in centrele de retail insumand, anul trecut, 285 milioane de euro.
Petrisor Grindeanu, Business Unit Manager - Distribution, in cadrul Sika Romania: "In pofida faptului ca intreaga piata a produselor chimice pentru constructii a consemnat, inca din 2008, contractii majore, vanzarile pe segmentul de retail au crescut constant. Acest lucru se explica prin stoparea marilor proiecte de infrastructura si constructii din cauza lipsei de finantare, fapt ce a avut un impact negativ asupra sectorului si, totodata, prin orientarea consumatorilor finali spre reamenajari, activitati ce au avut drept rezultat majorarea achizitiilor din centrele de bricolaj. Segmentul de retail reprezinta, in acest an, o treime din piata de produse chimice pentru constructii, care va se va situa, in 2011, la o valoare totala de 900 milioane de euro, in scadere cu 5% fata de nivelul din 2010. Anul trecut, piata de profil s-a contractat cu 20%, pana la 950 milioane de euro, comparativ cu 2009 cand se situa la 1,1 miliarde euro. Vanzarile pe segmentul de retail reprezinta circa 20% din veniturile totale ale Sika Romania, insa estimam ca in urmatorii doi ani ponderea acestora va creste la 25%. Pentru acest an mizam pe vanzari de 3,4 milioane de euro ale produselor comercializate in centre comerciale, in timp ce cifra de afaceri totala a companiei va ajunge la 17 milioane de euro, in crestere cu 10% fata de anul trecut. Clientii finali au inceput sa constientizeze importanta amenajarilor pe care le realizeaza si opteaza tot mai mult pentru produse de calitate, alegerea acestora facandu-se in functie de marca produselor si de recomandarile mesterilor sau ale personalului din magazine. Prin intermediul centrelor specializate, comercializam o gama variata de materiale pentru sigilari, lipiri si impermeabilizari, precum si solutii diverse pentru acoperisuri, reparatii, ancorari si aditivi de mortare/betoane. Toate produsele sunt similare celor utilizate pe santiere, fiind, insa, ambalate in cantitati mai mici si sunt disponibile in sase retele de bricolaj (Artsani, Dedeman, Hornbach, Mr. Bricolage, Ambient si Leroy Merlin) si in peste 130 de depozite si magazine de materiale de constructii".