Producatorul de materiale pentru finisare Duraziv a anuntat o crestere de 45% a vanzarilor de vopsele realizate anul trecut, cele mai importante cantitati comercializate fiind consemnate pentru tencuielile decorative destinate preponderent lucrarilor de reabilitare termica. Avand in vedere evolutia segmentului in 2013, conducerea companiei considera dificila realizarea unor estimari concrete, avand in vedere faptul ca aceasta depinde foarte mult de fondurile alocate pentru implementarea programului national de reabilitare termica. In ceea ce priveste rezultatele financiare aferente anului fiscal precedent, Duraziv a inregistrat un usor avans al cifrei de afaceri in lei, dupa ce in 2011 incasarile totale ale firmei s-au situat la 76 milioane de lei. "Daca majoritatea companiilor de pe piata au intreprins actiuni in vederea unui control mai bun al costurilor, noi am considerat anul 2012 un moment oportun pentru demararea unei importante investitii in productie. Estimam ca piata isi va reveni. In acest moment domeniul se situeaza la un nivel minim, in continuare singura tendinta posibila fiind de crestere. Astfel, in perioada urmatoare ne dorim sa mentinem trendul pozitiv al afacerilor, investitiile realizate urmand a asigura o evolutie importanta pentru intregul business", a declarat Daniel Guzu, proprietar si director general al Duraziv.
Piata de vopsele, sustinuta de lucrarile de renovare
Piata locala de lacuri si vopsele a fost sustinuta puternic in 2012 de proiectele de renovare, evolutia segmentului fiind dictata de consumatorii individuali. "In 2011 am propus pietei sortimentul Duraziv Fara Miros, primul produs industrial din Romania care a primit dreptul de a utiliza eticheta ecologica.Un an mai tarziu am dezvoltat emailuri si lacuri in cadrul aceleasi game. Credem in produsele ecologice si investim in aceasta directie. Rezultatele nu intarzie sa apara, dovada ca anul trecut divizia de vopsele a performat mult peste celelalte activitati ale grupului", a precizat Daniel Guzu. Piata a mai fost influentata si de trendul ascendent pe care s-au inscris preturile materiilor prime in 2012, iar producatorii au facut eforturi mari pentru a face fata acestor majorari, mai ales in contextul unei presiuni suplimentare venita din partea consumatorilor. "Clientul final a dorit fie cele mai ieftine produse, fie materiale de calitate superioara, ceea ce a dus la o polarizare a cererii. Fiecare producator a actionat cum a considerat ca este mai bine pentru propriile afaceri, crescand preturile sau sacrificand din marja. In 2013 evolutia preturilor materiilor prime va fi influentata de miscarile din sfera politica si de evolutia cursului de schimb valutar", a mai spus managerul Duraziv. Informatii suplimentare, la www.duraziv.ro