Nicoleta Andreica
Functia / Firma: director de vanzari al Duraziv;
Experienta profesionala: 9 ani in domeniul comercializarii lacurilor si vopselelor.
Pentru anul in curs, reprezentantii companiei Duraziv estimeaza o majorare de 25% a cifrei de afaceri raportata la valorile inregistrate in 2010, pana la valoarea de 18 milioane de euro. Societatea vizeaza primele trei pozitii in clasamentul furnizorilor autohtoni de adezivi, realizand investitii importante in acest sens. In prezent, firma are in derulare un proiect in valoare de 3 milioane de euro, jumatate din aceasta suma fiind obtinuta prin accesarea de fonduri europene nerambursabile. Investitia include realizarea unei noi linii de productie a mortarelor uscate, iar lucrarile de constructie vor fi incepute in acest an.
- Cum au evoluat vanzarile firmei in ultima perioada?
- In primele luni ale acestui an a fost resimtita o revigorare a pietei de constructii, reusind sa ne dublam vanzarile chiar in sezonul rece. Probabil ca o redresare completa a sectorului va fi inregistrata in 2012, insa este destul de dificil de anticipat acest lucru in prezent, avand in vedere faptul ca dinamica domeniului poate fi usor influentata de o serie de factori externi. Astfel, in trimestrul I din 2011 am consemnat o crestere de 96% a vanzarilor atat din punct de vedere valoric, cat si cantitativ. Un avans semnificativ a fost inregistrat de divizia de profile metalice (+97%), datorita faptului ca, in aceasta perioada, au fost executate foarte multe lucrari de amenajare interioara, categorie in care se incadreaza si recompartimentarile. Vanzarile de adezivi au sporit, de asemenea, cu 91%, ca rezultat al unei strategii de piata planificate pe termen lung.
- Ce puteti afirma despre structura livrarilor?
- Cele mai importante cantitati de materiale au fost livrate in regiunea Capitalei, populatia dispunand de fondurile necesare demararii unor proiecte de renovare sau indeplinind conditiile mai stricte de creditare. Pietele de desfacere semnificative pentru Duraziv sunt reprezentate si de judetele mai mari din vestul tarii. Cel mai bine vandut produs din portofoliul companiei in ultimele luni a fost Duraziv AT 31, adeziv utilizat la lucrarile de termoizolare a cladirilor, insa am inregistrat comenzi deosebite si pentru gleturi si adezivii utilizati in montarea placilor ceramice.
- Care sunt obiectivele companiei pe termen mediu si lung?
- Pe termen mediu, ne-am propus sa devenim unul din principalii trei producatori de adezivi la nivel national. In acest sens, in ultima perioada am castigat cote de piata pe acest segment si ne dorim o accentuare a acestei evolutii. In ceea ce priveste sectorul de vopsele, suntem abia la inceput de drum, urmarind sa ne extindem cat mai mult, pentru ca produsele noastre sa se regaseasca in numeroase puncte de vanzare de profil. Vom continua sa investim atat in productia de adezivi, cat si in cea de vopsele si tencuieli decorative.
- Descrieti modul in care se va dezvolta piata constructiilor.
- Activitatea din constructii s-a diminuat puternic, ca urmare a unei abordari diferite a bugetelor atat din partea populatiei, cat si a companiilor, in contextul crizei economice. In ceea ce priveste sectorul materialelor de constructii, produsele utilizate preponderent la executia obiectivelor noi au inregistrat scaderi importante, pe fondul reducerii constante a numarului de proiecte, in timp ce furnizorii de materiale pentru finisare, care au un spectru de aplicabilitate extins, nu au consemnat un regres atat de drastic al vanzarilor. Numarul clientilor de sisteme pentru constructii a continuat sa se micsoreze si in 2011, cumparatorii devenind mult mai atenti la calitatea produselor.