Concernul AkzoNobel, din Olanda, este unul dintre liderii de piata mondiali din domeniul vopselelor pulbere, cu o experienta de peste 360 de ani in domeniul lacurilor, vopselelor si substantelor chimice conexe. De-a lungul activitatii, obiectivul principal a fost reprezentat de procesul sistematic de cercetare, care sa duca la dezvoltarea continua a tehnologiilor avansate pentru realizarea de produse cu o rezistenta sporita si estetica inovatoare si care protejeaza mediul. Holdingul detine o retea de 32 de fabrici si deruleaza operatiuni de productie/distributie pe piata de vopsea pulbere in mai mult de 80 de tari din intreaga lume. Divizia de vopsea pulbere, denumita AkzoNobel Powder Coatings, isi bazeaza activitatea pe promovarea marcii «Interpon». In continuare, managerul AkzoNobel Powder Coatings Romania, Viorel Ungur, ofera informatii suplimentare referitoare la evolutia activitatii din ultimul interval de timp.
Cum se structureaza livrarile diviziei de vopsea pulbere?
Vopselele pulbere destinate segmentului arhitectural (inclusiv celui al tamplariei termoizolante) detin o cota de 60% din totalul livrarilor si sunt reprezentate de sisteme de protectie/finisare poliesterice standard si de cele poliestericeultradurabile, realizate la comanda pentru proiecte specifice. Diferenta este reprezentata de vopsele pulbere epoxi-poliesterice, utilizate in diferite segmente ale industriei. Dintre modelele arhitecturale, in 2010 o crestere semnificativa in vanzari a inregistrat-o vopseaua pulbere cu efect mat. Un aspect definitoriu al activitatii din ultima perioada a fost reprezentat de majorarea semnificativa (de peste 50%) a cotatiei materiilor prime la nivel international, confruntandu-se de multe ori chiar cu lipsa acestora. Chiar daca pentru o perioada am amortizat aceasta pierdere, in cea de-a doua jumatate a anului 2010 ne-am adaptat acestei schimbari, prin majorarea preturilor la anumite produse cu pana la 10%. Pentru 2011 se are in vedere lansarea a doua noi colectii, respectiv Anodik (vopsele pulbere ce imita efectul de anodizare cu aspect mat/metalic) si Mozaik (o gama cu efecte speciale, ce se poate aplica inclusiv la usi metalice). De asemenea, recent, a fost creata colectia Interpon D Brilliance, o gama cu efect metalic si stralucitor, recomandata la vopsirea obiectelor din metal expuse la interior/exterior (profile din aluminiu, rame de fereastra, usi sau paneluri de exterior).
Detaliati obiectivele strategiei de afaceri aplicate la nivel intern.
Divizia AkzoNobel Powder Coatings a inregistrat in anul 2010 o evolutie optima a activitatii, achizitionand firma competitoare Rohm & Haas. Pentru filiala autohtona, proiectele de investitii din 2010 au constat in relocarea activitatii intr-un nou sediu si infiintarea unui laborator care permite realizarea unor mostre pentru produsele comercializate, asigurandu-se si solutionarea prompta a dificultatilor tehnice ale partenerilor. Totodata, in 2011, va fi lansat un website in limba romana, care va cuprinde informatii despre toate produsele/colectiile AkzoNobel. De asemenea, pentru anul in curs, vizam obtinerea unei cifre de afaceri de 2,3 milioane de euro, in usoara crestere fata de nivelul de 2,1 milioane de euro din 2010.
Care a fost evolutia segmentului specific in ultimul timp?
Piata pe care ne desfasuram activitatea a fost marcata, in ultimul timp, de aparitia unor fenomene, precum: micsorarea semnificativa a numarului firmelor de profil, scaderea cantitativa a comenzilor (care s-a transpus in diminuarea lichiditatilor, precum si in dificultatea recuperarii creantelor), cazurile predominante de beneficiari care au pus accent pe pret in detrimentul calitatii, promovarea pe piata a produselor neconforme din punct de vedere al calitatii si instabilitatea mediului economic autohton.