Anul 2011 a insemnat pentru AdePlast o perioada de crestere cu 12,5% a cifrei de afaceri fata de 2010, in conditiile in care s-a consemnat o majorare generala a pietei constructiilor de cel mult 5%, informeaza un comunicat al companiei. Astfel, vanzarile societatii, consemnate in 2011, au ajuns la 143 de milioane de lei, dupa ce, in 2010, s-a depasit nivelul de 127 milioane lei, ceea ce a presupus o sporire de 12% in raport cu 2009. Dintre categoriile de produse care au sustinut majorarea livrarilor, se evidentiaza polistirenul, sistemul Thermo, precum si grupa de sape si mortare uscate. „Am reusit sa avem un an optim, asa cum am previzionat inca din primele luni. Calculele noastre au fost confirmate prim faptul ca am investit continuu in tehnologie si in pregatirea profesionala a angajatilor, in timp ce firmele competitoare incercau sa se puna la adapost in fata crizei, redimensionandu-si afacerile. In ceea ce priveste programul propriu de investitii, avem in vedere fabrica de mortare uscate de la Ploiesti, cea de vopsea si tencuieli decorative din Oradea si, mai nou, unitatea de fabricatie a polistirenului din Ploiesti, construita anul trecut, intr-un timp record de patru luni. Prin diversificarea si imbunatatirea productiei, precum si prin intermediul fortei de vanzari, ne-am propus ca AdePlast sa devina numarul 1 in domeniu, ceea ce s-a si intamplat. Practic, in topul companiilor de profil, prima pozitie este ocupata de o societate romaneasca si suntem mandri de acest aspect. In mod categoric, AdePlast va fi si in acest an referinta segmentului in care activam”, a declarat Marcel Barbut, proprietarul societatii.
Scumpirea produselor a devenit inevitabila
Incepand cu semestrul al doilea din 2011, precum si mai acut in prima parte a anului 2012, s-a resimtit o sporire substantiala a cotatiilor la materiile prime si utilitati, ceea ce a influentat semnificativ costurile de productie, se mai arata in comunicat. In aceasta situatie, conducerea AdePlast, care – pe tot parcursul lui 2011 – s-a straduit sa mentina nivelul pretului la produsele finite, prin diminuarea marjei profitului, a fost obligata sa reactioneze, transferand o parte din cresterile costului cu materiile prime in pretul de vanzare a produselor. „Aceasta situatie a facut ca, de la 15 ianuarie a.c., sa anuntam pe piata o majorare medie de 5% a pretului, urmand ca a doua etapa a scumpirii, cu alte 5 procente, sa aiba loc in prima parte a trimestrului al doilea din acest an”, a mai precizat Marcel Barbut. La nivelul anului in curs, AdePlast – ce dispune de doua noi facilitati de productie – va avea o strategie de afaceri focalizata pe alte metode de abordare a pietei. Se au in vedere atat dezvoltarea pachetului de produse si sisteme din oferta proprie, cat si cresterea expunerii marcii AdePlast, prin consolidarea relatiilor de parteneriat cu numeroase centre de bricolaj din reteaua DIY si cu retailul traditional. Potrivit informatiilor furnizate de managementul societatii, AdePlast este cel mai important producator de adezivi si mortare uscate din Romania, cu doua facilitati de productie dezvoltate la nivel national, respectiv o fabrica la Ploiesti si una in Oradea. Capacitatea totala de fabricatie pentru sectorul mortarelor se ridica la 700.000 de tone anual, in timp ce productia de vopsea, tencuieli decorative si de adezivi speciali in stare umeda insumeaza 80.000 de tone pe an. Unitatea pentru realizarea de vopseluri si tencuieli decorative reprezinta una dintre cele mai moderne din tara noastra, fiind inaugurata la inceputul anului 2009, in Oradea. Incepand cu 2011, AdePlast a pus in functiune o fabrica de polistiren expandat la Ploiesti, cu o capacitate de 700.000 metri cubi pe an. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro