Vanzarile raportate de grupul Teraplast - Bistrita in primele trei luni din 2016 s-au plasat la 86,9 milioane de lei, in crestere cu 31,17% fata de nivelul din aceeasi perioada a anului trecut. Datele includ veniturile si cheltuielile companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass. Evolutia din primul trimestru a fost sustinuta atat de cererea de pe piata interna, cat si de cea externa. Profitul net din intervalul analizat s-a cifrat la 7,05 milioane de lei (+67%), in timp ce gradul de ocupare a utilajelor a fost mult mai eficient decat in perioada similara a anului trecut.
"Primul trimestru din 2016 arata o evolutie consecventa si sustenabila a business-ului Teraplast. Contextul pietei constructiilor a avut un impact pozitiv si speram sa nu avem surprize neplacute in a doua jumatate a anului. Ma refer, in principal, la segmentul de infrastructura de mediu (canalizare si alimentare cu apa), pentru care livram, in continuare, pentru proiecte demarate in cadrul bugetului UE precedent (2007-2013). In ceea ce priveste noua axa de finantare (2014-2020), desi au trecut doi ani de la intrarea in vigoare a noului buget al UE, majoritatea lucrarilor sunt cel mult in faza de proiectare. In situatia in care noile lucrari finantate prin POIM 2014-2020 nu trec in etapa urmatoare, riscam ca in a doua jumatate a anului in curs sa asistam la un blocaj al acestui segment de piata. Lucrurile se misca la fel de greu si pe segmentul reabilitarilor termice. Doar investitiile private nu pot sustine piata constructiilor si de aceea evolutia viitoare a sectorului depinde, intr-o foarte mare masura, de aportul investitiilor publice. Vom continua si in 2016 dezvoltarea prezentei grupului Teraplast pe pietele externe, dupa ce in 2015 peste 22% din vanzari s-au realizat in alte tari", a declarat Dorel Goia, presedintele Consiliului de Administratie al Teraplast.
In primele trei luni din 2016, exporturile Teraplast au crescut cu aproape 37% fata de perioada similara din 2015, livrarile externe realizandu-se, astfel, in Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia si Belgia.
Investitiile realizate in intervalul ianuarie-martie 2016 au cumulat 1,11 milioane de lei, pentru intregul an in curs fiind alocate pentru dezvoltare fonduri totale de 22,95 milioane de lei (peste 5 milioane de euro), ce vor fi utilizate pentru achizitia de echipamente, IT, pentru diverse constructii si in extinderea parcului auto.
***
Teraplast este, in prezent, cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre cei mai importanti producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor. Portofoliul de produse al grupului este structurat pe sase linii de business: instalatii & amenajari, profile de tamplarie, granule, panouri termoizolante, structuri metalice zincate si tamplarie termoizolanta. Facilitatile de productie sunt localizate in Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafata de peste 200.000 mp, in extravilanul municipiului Bistrita. In perioada 2007-2014 compania a investit peste 200 milioane de lei in dezvoltarea si modernizarea capacitatilor de productie, dar si in extinderea portofoliului.