The 9% increase in the overall turnover, registered by Teraplast during the first nine months of this year, was sustained by the substantial growth achieved in the business segments slated for development: production of windows and doors (+70%), production of PVC granules (+57%) and production of PVC profiles (+31%). The solutions for infrastructure and installations segment (which represented 35% of the company’s turnover during the first nine months) increased only by 1%, due to the slowdown in infrastructure project financing, especially those projects funded by the European Union. The evolution of the company’s core business segments was above the accordant markets, which registered decreases, or stagnation. A noteworthy development in the structure of the company’s revenue was the development of export sales, which increased by 52%, during the first nine months of 2012, as compared to last year and got to represent over 15% of the company’s turnover, as compared to 11% last year. To download the complete 9th months financial report of Teraplast SA, click here!
Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.



