
Conform unui comunicat anterior, in perioada decembrie 2016 - ianuarie 2017 Romcab SA a inregistrat mai multe incidente de plata din cauza incapacitatii de a aloca resursele necesare pentru acoperirea unor bilete la ordin, prezentate la banca de catre furnizorii companiei. Potrivit actionarilor societatii, lipsa de lichiditate a fost rezultatul, in principal, al nivelului redus de incasari de la clienti. Aceasta situatie a cauzat o mare parte a pierderilor financiare din 2016 ale companiei, in contextul rulajului urias al acesteia, determinand necesitatea reorganizarii judiciare a acesteia, solicitata in instanta in luna februarie 2017.
Situatia financiara preliminara a Romcab SA indica faptul ca, din totalul de un miliard de lei al veniturilor, peste 720 milioane de lei au fost generate de vanzarile de produse finite (+22,3%), circa 265,5 milioane de lei au reprezentat venituri obtinute din comercializarea de marfuri (+14%), iar diferenta de circa 30 de milioane de lei a fost generata de alte activitati.
Cheltuielile totale ale societatii au cumulat, in 2016, 1,2 miliarde lei, de unde rezulta o pierdere bruta de peste 200 milioane de lei.