Aproape 51,2 km de sectiune de autostrada noua cu doua benzi pe sens si peste 20,2 km de drum national pe sectoarele A1-DN7 si DN2-A2, parte a centurii existente a Bucurestiului vor fi realizate prin implementarea proiectului "Infrastructura integrata pentru zona orbitala a Municipiului Bucuresti". Lucrarile se afla deja in executie. Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a semnat contractul de finantare inca din anul 2018, valoarea totala a acestuia fiind de 7,6 miliarde lei. Obiectivul general al acestui proiect este de a finaliza reteaua de drumuri orbitale Bucuresti pentru a asigura interconectivitatea adecvata intre 3 autostrazi existente si drumurile nationale cu statut de drumuri europene, autostrazi si drumuri europene pentru care km 0 este definit in Bucuresti.
Obiectivele proiectului includ:
- constructia a 51,195 km de sectiune de autostrada 2x2 noua (sector sud A0 Bucuresti - centura ocolitoare la profil de autostrada), 42 de poduri si pasaje, 5 puncte de interconexiune, 4 parcari pe termen scurt, o zona de servicii, un centru de intretinere si coordonare si un punct de sprijin si intretinere;
- modernizarea a 20,219 km de drum national pe sectoarele A1-DN7 si DN2-A2, parte a centurii existente a Bucurestiului (din care 8,695 km pentru sectorul A1-DN7 si 11,524 km pentru sectorul DN2-A2), impreuna cu sectorul A1-DN7: doua poduri reabilitate, un pasaj reabilitat, 3 poduri noi, doua pasaje noi, 11 intersectii, o parcare; sectorul DN2-A2: doua pasaje reabilitate, 3 pasaje noi, 4 intersectii, o parcare, un punct de intoarcere cu sens giratoriu
- construirea a 4 Pasaje (Domnesti, Mogosoaia, Oltenita si Berceni);
- largirea la 4 benzi a 14,5 km din centura existenta a Bucurestiului, intre sectorul A1-DN5, care include: 3 pasaje noi, o parcare reabilitata, 3 parcari noi si 5 intersectii.
- reducerea timpului de calatorie pe reteaua rutiera TEN-T de la 92,5 minute (valoare la inceputul perioadei de implementare) pana la 60,9 minute pentru ruta A3-DN6 si de la 98,6 minute (valoare la inceputul perioadei de punere in aplicare) la 55,5 minute pentru ruta A2-A1.
Perioada de implementarea proiectului este de 120 de luni, respectiv in intervalul ianuarie 2014 - decembrie 2023 la care se adauga, daca este cazul, si perioada de desfasurare a activitatilor inainte de semnarea Contractului de Finantare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.