RO EN
Coșul este gol

PMB a lansat in dezbatere publica proiectul de extindere a retelei de tramvai

Cel mai mare proiect de extindere a retelei de tramvai de dupa Revolutie a intrat in consultare publica. Asociatia "Metrou Usor" a trimis autoritatilor o serie de propuneri concrete pentru ca investitia sa-si atinga potentialul maxim, printre acestea aflandu-se realizarea unor racorduri pentru fluidizarea circulatiei in intersectii, facilitarea corespondentei dintre statiile de tramvai si metrou acolo unde este posibil (de exemplu, la M1 - Titan sau M2 - Aparatorii Patriei).
Primaria Capitalei a publicat pe 13 iunie, pe website-ul oficial (urbanism.pmb.ro), documentele pentru initierea etapei de consultare publica a proiectului extinderii retelei de tramvai pe inelul median de sud-est. Etapa de initiere se va incheia pe 28 iunie. Traseul supus dezbaterii este intre Bd. Basarabia si Sos. Giurgiului, insumeaza circa 11 km si strabate arterele Bd. Nicolae Grigorescu, Str. Iuliu Hatieganu, Sos. Vitan-Barzesti, Str. Serg. Ion Iriceanu, Str. Turnu Magurele si Str. Luica. Traseul oglindeste Linia 41 din vestul Capitalei, aflata, de asemenea, pe inelul median.
"Este prima data cand PMB pune pe tapet acest proiect de importanta strategica pentru mobilitate. Este un proiect pentru care Asociatia Metrou Usor a militat constant in ultimii ani, astfel ca salutam demersurile oficiale si venim in sprijinul autoritatilor inca din prima etapa. Noi am analizat intreg traseul si venim cu o serie de propuneri punctuale, menite sa eficientizeze exploatarea viitoarei linii de tramvai", au transmis reprezentantii asociatiei Metrou Usor.
Propunerile noastre si obiectivele pentru care militeaza organizatia constant au ca scop:
  • mentinerea suprafetelor verzi prin adoptarea solutiei greentrack (sine inierbate) acolo unde este posibil;
  • cresterea eficientei, confortului, sigurantei si accesibilitatii transportului public si a corespondentelor dintre viitorul tramvai si celelalte mijloace de transport, prin pastrarea tramvaiului la nivelul solului in intersectiile cu Bd. Metalurgiei si Sos. Berceni, amplasand statiile in imediata apropiere a intersectiilor;
  • solutii personalizate pentru amplasarea sinelor, in raport cu trama stradala specifica fiecarui tronson in parte, astfel incat tramvaiul sa beneficieze in totalitate de culoar dedicat si sa nu fie blocat in trafic;
  • pasaje directe de corespondenta intre peroanele tramvaiului si statiile de metrou, la Aparatorii Patriei si Titan, implementand modelul de succes de pe Linia41, de la Crangasi si Parc Drumul Taberei;
  • realizarea de racorduri strategice (macazuri) intre liniile de tramvai, cu multiple beneficii, printre care crearea de noi rute de tramvai ce astazi sunt imposibile, minimizarea impactului devierilor cauzate de incidente in trafic sau de lucrari programate sau scurtarea traseelor de acces.
"Prin implementarea macazurilor propuse de noi, devine posibila chiar inlocuirea unor linii actuale de autobuz (transport poluant de capacitate redusa) cu tramvai (transport sustenabil capacitate crescuta). Vorbim despre trasee de autobuz ce ar dubla tramvaiul pe distante mari, precum 243, 102 sau 335. Acest lucru ar fi o premiera pentru Bucuresti si un pas inainte pentru a reduce poluarea si a creste procentul de transport electric, sustenabil din oras, urmand bunele practici occidentale", au mai precizat reprezentantii Metrou Usor.
Publicul poate sa participe, de asemenea, la dezbatere si sa consulte documentatia oficiala aici.

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter