Reprezentantii autoritatilor locale si judetene din Timis si Caras-Severin au semnat un contract cu Metroul SA ce prevede elaborarea documentatiilor pentru reabilitarea liniei de cale ferata dintre Timisoara si Resita, cu extensie pe ruta Voiteni - Stamora Moravita - frontiera. Valoarea contractului este de 10,7 milioane de lei (fara TVA), iar planurile autoritatilor vizeaza achizitia de trenuri cu hidrogen.
In aceasta faza, vor fi realizate studiile de prefezabilitate si fezabilitate, documentatia necesara achizitiei proiectului tehnic si a executiei, dar si documentatia pentru accesarea de fonduri nerambursabile.
"Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. (...) Intentionam sa recuperam banii prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), dar suntem deschisi si la alte surse de finantare. Ne dorim ca pentru traseul de cale ferata modernizat sa achizitionam trenuri cu hidrogen, de timp train - tram, deoarece legatura dintre Timis si Caras trebuie sa fie rapida, prietenoasa cu mediul si potrivita timpurilor in care traim. Pentru Romania, va fi prima investitie de acest gen, un pas istoric in reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred ca aceasta solutie de mobilitate curata va dovedi ca tranzitia energetica catre zero emisii directe este posibila si foarte aproape", a anuntat Alin Nica, presedintele Consiliului Judetean (CJ) Timis.
La evenimentul de semnare a contractului au participat Romeo Dunca - presedintele CJ Caras-Severin, Ioan Popa - primarul municipiului Resita, Alin Nica - presedintele CJ Timis, Dominic Fritz - primarul municipiului Timisoara, Mircea Andrei Rozorea - directorul general al Metroul SA, Lucian Melinceanu - director general adjunct la Metroul SA, Narcis Stefan Neaga - director Metroul SA, Mariana Capra - consilier Metroul SA si Adrian Istrati - director CFR Regionala Timisoara.