RO EN
Coșul este gol

METROREX: Licitatie de 480 milioane euro pentru constructia M6, Tokyo-Otopeni

A fost lansata licitatia pentru proiectarea si executia lucrarilor la structura de rezistenta pentru magistrala M6 de metrou, pe Lotul 1.2, intre statiile Tokyo si Aeroportul Otopeni. Traseul are o lungime de 7,6 km si cuprinde 6 statii, cu urmatoarele denumiri: Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I.C. Bratianu, Aeroport Otopeni. Valoarea contractului este de 2,38 miliarde lei (circa 480 de milioane de euro), fara TVA, a anuntat Irinel Ionel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor.
"Va reamintesc ca in sedinta de Guvern din 2 octombrie 2021 am deblocat proiectul magistralei M6, prima linie de transport public de mare capacitate care face legatura intre nordul si sudul Bucurestiului si prima magistrala care leaga direct Capitala de localitatile din Ilfov (Otopeni - Bucuresti - Jilava). M6 este o ramificatie din Magistrala M4 Straulesti - Gara de Nord - Palatul Parlamentului - Eroii Revolutiei - Gara Progresu. Prin implementarea proiectelor de metrou M4 si M6 se asigura functionalitatea completa a acestei investitii)", a precizat oficialul.
Linia de Metrou M6, pe relatia Statia 1 Mai - Statia Aeroport Otopeni este inclusa in toate scenariile analizate pentru obtinerea unei strategii de mobilitate durabila in Bucuresti (PMUD 2016-2030) fiind selectata in Scenariul Optim: "Aceasta va oferi o conexiune importanta intre partea de sud a Regiunii Bucuresti-Ilfov si aeroport", adauga Irinel Scriosteanu.
Oportunitatea realizarii investitiei a fost stabilita in conformitate cu planurile generale de dezvoltare ale sistemului de transport public al orasului, propusa si justificata in planurile generale, studiile de transport si strategiile de dezvoltare din ultimii ani.
Oficialul mai noteaza ca actele normative de aprobare au fost obtinute pentru intregul traseu al proiectului, respectiv 14,2 km, 12 statii si achizitia a 12 trenuri, si ca indicatorii tehnico-economici ai M6 sunt aprobati de Guvern pe baza unor analize economice care iau in considerare impactul veniturilor de pe intreaga magistrala.
"Aceasta linie, inca din faza de proiectare preliminara pentru studiul de fezabilitate, a fost pregatita prin crearea posibilitatii extinderii pana la Terminalul II al Aeroportului International Henri Coanda. Impartirea in doua sectiuni, cu punct comun Statia Tokyo, a fost facuta pentru a permite abordarea in paralel a saparii tunelului, in doua directii (cu plecare din statia Tokyo), cu 4 utilaje TBM si, ulterior, pentru contractarea unitara a lucrarilor de finisaje, instalatii, semnalizari si de achizitii material rulant", a precizat Irinel Scriosteanu.
Sectiunea 1 (1 Mai - Tokyo) are un traseu de 6,6 km si cuprinde 6 statii cu urmatoarele denumiri: 1 Mai (existenta), Pajura, Expozitiei, Piata Montreal, Gara Baneasa, Aeroport Baneasa si Tokyo.
Proiectul de introducere a trenului metropolitan Bucuresti - Ilfov are prevazuta o Statie Multimodala pe Centura Bucuresti/ DN1 pentru asigurarea transferului intre tren si metrou.
"In paralel, vom continua cu implementarea proiectelor legate de prelungirea magistralei de metrou M5, de la Eroilor pana la Pantelimon, precum si cu extinderea magistralei de metrou M4, de la Gara de Nord pana la Piata Progresul (finantata prin PNRR), precum si cu modernizarea magistralei M2", a adaugat oficialul.
 

AGENDA CONSTRUCTIILOR

Vizualizaţi acum şi valorificaţi toate oportunităţile!
Ştiri de calitate și informaţii de afaceri pentru piaţa de construcţii, instalaţii, tâmplărie şi domeniile conexe. Articolele publicate includ:
- Ştiri de actualitate, legislaţie, informaţii statistice, tendinţe şi analize tematice;
- Informaţii despre noi investiţii, lucrări, licitaţii şi şantiere;
- Declaraţii şi comentarii ale principalilor factori de decizie /formatori de opinie;
- Sinteza unor studii de piaţă realizate de către organizaţii abilitate;
- Date despre noile produse şi tehnologii lansate pe piaţă.
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA

Abonare newsletter