Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat, cu ambasadorul Republicii Federale Germania, Peer Gebauer, despre colaborarea bilaterala, in contextul interesului comun pentru stimularea dezvoltarii infrastructurii rutiere, feroviare si aeroportuare din Romania.
"Am discutat cu Excelenta Sa Peer Gebauer, Ambasadorul Republicii Federale Germania, despre colaborarea bilaterala in contextul interesului comun pentru stimularea dezvoltarii infrastructurii rutiere, feroviare si aeroportuare din Romania. Firmele germane sunt de mult timp prezente pe piata romaneasca de profil. Este un aspect important din perspectiva dezvoltarii infrastructurii din Romania prin finantare europeana (PNRR, POT, CEF 2.0) si din bugetul national", mentioneaza Grindeanu, intr-o postare pe pagina sa de Facebook.
Seful de la Transporturi reitereaza faptul ca, prin Planul Investitional, Romania are in vedere dezvoltarea infrastructurii de transport pana in 2030.
"Vrem sa recuperam, in urmatorii 10 ani, deficitul de infrastructura rutiera si feroviara. Prin PNRR urmeaza sa ne axam inclusiv pe doua paliere de reforma: transport sustenabil, decarbonizare si siguranta rutiera; managementul calitatii in domeniu si imbunatatirea capacitatii administrative", a notat Grindeanu.
Pe 30 decembrie 2021, Executivul a adoptat Hotararea de Guvern privind Programul Investitional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021 - 2030, act normativ care modifica si completeaza Master Planul General de Transport al Romaniei, potrivit unui comunicat remis de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
Aprobarea acestui Program Investitional reprezinta unul dintre jaloanele asumate de Romania in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta si care trebuiau indeplinite pana in 31 decembrie, fiind si o conditie favorizanta pentru aprobarea noului cadru financiar multianual 2021 - 2027.
Potrivit Ministerului Transporturilor, Programul Investitional adoptat coreleaza trei arii majore de interes pentru perioada 2021 - 2030, referitoare la recuperarea deficitului de infrastructura de baza la nivel national pe toate domeniile de transport, dar mai ales in sectorul de transport rutier, aplicand politicile si standardele UE referitoare la retelele transeuropene de transport, indeosebi in cadrul sectorului feroviar, cu respectarea tintelor de inverzire a sectorului de transport stabilite in cadrul Pactului Ecologic European si a pachetului Fit for 55, mai ales in ceea ce priveste sectorul rutier.
De asemenea, programul investitional atinge aspectele integrarii tiparelor de calatorie de lung parcurs cu cele de scurt parcurs, in special in nodurile urbane importante ale Romaniei.
Potrivit MTI, programul acopera nevoile integrale de dezvoltare a infrastructurii de transport din Romania si prevede necesitatea realizarii a 6.624,1 kilometri de retea rutiera (autostrazi, drumuri expres, transregio, variante ocolitoare) din care 2.900,5 kilometri aferenti retelei primare si 3.723,6 kilometri aferenti retelei secundare.
In ceea ce priveste reteaua feroviara, programul vizeaza realizarea a 3.274,8 kilometri de cale ferata aferenti retelei primare si 1.228 kilometri aferenti retelei secundare.