Asocierea formata din companiile Constructii Erbasu (lider), Concrete & Design Solutions si Bog'Art va realiza lucrarile de inlocuire a planseului peste Dambovita din Piata Unirii, contract cu o valoare de 800 de milioane de lei. Contractul de executie a fost semnat si lucrarile sunt programate sa inceapa in anul 2025. Durata de executie este stabilita la 33 de luni (9 luni pentru proiectare si 24 de luni pentru executie).
Din asociere mai fac parte, ca subcontractanti si terti, societatile Erbasu Edil Construct SA, Erbasu Total Construct SA, Aquaproiect, Concelex, CES Consulting Services, DP Proiect Instal, Prospect Drill, Invest Servicii Comerciale, Drum Concept si MC General Construct Alfa.
Proiectul prevede regenerarea spatiilor publice in zona Pasajul Unirii, prin realizarea lucrarilor de consolidare si reabilitare a planseului de acoperire a raului Dambovita in Piata Unirii, care prezinta o serie de degradari la elementele structurale, care pot avansa rapid. Vor fi realizate lucrari de terasamente, arhitectura peisagistica a spatiilor verzi, demontare si inlocuire a conductelor, lucrari de constructii, fundatii si de imbracare a autostrazilor si a drumurilor si la instalatiile electrice. Contractul include si serviciile de proiectare tehnica pentru constructia de lucrari publice, precum si asigurarea de asistenta tehnica pe intreaga perioada de proiectare si executie a lucrarilor.
Proiectul va fi implementat in doua etape, documentatia de avizare a lucrarilor de interventii, pentru ambele Obiective fiind elaborata de asocierea Concrete & Design Solutions - Yardman - Bau Stark - Euro Building Ideea.
In cazul Obiectivului 1 "Planseu peste Raul Dambovita din Piata Unirii", solutia de consolidare si reabilitare propusa consta in demolarea completa a planseului existent pana la nivelul terenului pentru culee si pana la nivelul albiei pentru pile si, respectiv, inlocuirea structurii existente cu una noua, moderna si performanta, care sa raspunda tuturor cerintelor de trafic, fiabilitate si capacitatii de tranzit a debitelor de pe raul Dambovita.
In cazul Obiectivului 2: Pasaj Unirii - etapa 2, lucrarile de consolidare la structura constau in consolidarea si reabilitarea structurii de rezistenta prin camasuirea si armarea peretilor existenti, prelungirea lor pentru asigurarea unui gabarit de 4 m in interiorul pasajului si refacerea integrala a suprastructurii, prin demolarea completa a fasiilor cu goluri si realizarea de grinzi din beton armat in forma de "T" intors, asezate pe rigle din beton armat, prevazute la partea superioara cu placa de suprabetonare cu grosime variabila. De asemenea, din punct de vedere al arhitecturii si al instalatiilor, se vor pastra sistemele si finisajele realizate in faza anterioara de amenajare a pasajului, cu reutilizarea echipamentelor, sistemelor si, dupa caz a materialelor existente, prin desfacerea si remontarea acestora. Eventualele repere care vor suferi deteriorari in urma realizarii acestor operatiuni se vor inlocui cu altele similare.
Incepe etapa de proiectare
In urma semnarii contractului de proiectare si executie, reprezentantii proiectantului Concrete & Design Solutions (CDS) au precizat ca vor incepe proiectarea pentru consolidarea si reabilitarea planseului. Potrivit responsabilitatilor asumate de CDS, pentru realizarea unuia dintre cele mai complexe lucrari de infrastructura din ultimii 30 de ani, activitatile de proiectare se vor derula pentru urmatoarele noua luni. Pana la finalul acestui an, urmeaza se fie incheiate etapele de avizare necesare, astfel incat lucrarile de constructie sa poata fi demarate la inceputul anului viitor.
"Serviciile de proiectare se vor realiza in parteneriat cu cei mai buni experti din domeniu, respectiv specialistii din cadrul Universitatii Tehnice de Constructii Bucuresti. Acestia vor dezvolta concluziile si recomandarile emise la nivelul studiilor si expertizelor tehnice privind remedierea deficientelor identificate la structura de rezistenta a planseului, cauzate, in special, de lipsa lucrarilor de intretinere a planseului, de umiditatea in exces si de absenta unor curenti de aer pe directie longitudinala", au subliniat reprezentantii CDS.
Lucrarile de interventie au in vedere inlocuirea structurii de rezistenta care sustine planseul Unirii cu o structura noua.
Totodata, proiectul va genera un impact pozitiv la nivel social si urban, prin atingerea urmatoarelor obiective:
- Asigurarea starii tehnice corespunzatoare a planseului privind respectarea cerintelor de rezistenta si siguranta in conformitate cu normativele si standardele in vigoare pentru poduri;
- Asigurarea circulatiei rutiere si pietonale in conditii de siguranta in exploatare;
- Imbunatatirea aspectului estetic si crearea unei imagini unitare din punct de vedere urbanistic;
- Dezvoltarea economica a zonei prin imbunatatirea conditiilor social-economice si de mediu;
- Asigurarea infrastructurii rutiere necesare dezvoltarii economiei locale;
- Crearea noi oportunitati de ocupare a fortei de munca din zona;
- Cresterea calitatii vietii locuitorilor prin reducerea poluarii;
- Posibilitatea deplasarii rapide a persoanelor catre destinatii diverse ale orasului.
"Pentru CDS, aceasta importanta provocare tehnica si profesionala reprezinta oportunitatea de a consolida capacitatea deja demonstrata in proiectele realizate in ultimii ani, de a gestiona in conditii de siguranta obiective etalon pentru dezvoltare la nivel national", au precizat reprezentantii CDS.