Lucrarile de constructie a autostrazii Sibiu-Pitesti au fost demarate, in acest moment santierul fiind deschis numai pe lotul 1, Sibiu-Boita, a precizat Mariana Ionita, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), intr-un interviu Agerpres. Conform estimarilor, pana la sfarsitul anului in curs este programat startul lucrarilor si pe Loturile 4 si 5.
"Pe lotul 1, Sibiu - Boita, se lucreaza. Antreprenorul a inceput activitatea saptamana care tocmai s-a incheiat (n.r. pe 3 aprilie) si speram ca lucrarile se vor desfasura conform graficului pe care ni l-am propus. Avem mare incredere in capacitatea antreprenorului austriac de a-si organiza efectivele de utilaje si forta de munca", a spus Mariana Ionita.
Antreprenor general pentru acest sector este compania Porr Construct, care a contractat proiectul de executie cu o oferta de 612,47 milioane de lei (fara TVA). Contractul a fost semnat in aprilie 2019, si a fost stabilita o perioada de 12 luni pentru proiectare, 36 de luni pentru executie si 120 de luni perioada de garantie.
Pe lotul al doilea, Boita - Cornetu, se lucreaza la elaborarea studiilor geotehnice, solicitate pentru a raspunde la anumite clarificari ale expertilor BEI PASSA. "Vom reusi ca pana la finele anului sau in prima parte a anului urmator sa lansam procedura de achizitie publica. Mentionez ca zona de desfasurare a proiectului este una dificila. Autostrada va traversa muntii si vor fi necesare tuneluri, de aceea sunt imperios necesare anumite studii si analize suplimentare pentru a avea certitudinea ca, odata incepute procedurile de achizitie publica, dar si executia propriu-zisa, intr-un viitor apropiat, le vom putea gestiona din punct de vedere al riscurilor identificate si, implicit, sa le putem finaliza", a spus Mariana Ionita.
Pentru lotul 3, Cornetu - Tigveni, se estimeaza deschiderea procedurii de licitatie publica pentru stabilirea constructorului in ultima parte a acestui an, in timp ce pentru loturile 4, Tigveni - Curtea de Arges, si 5, Curtea de Arges - Pitesti, tinta este ca lucrarile sa inceapa pana la sfarsitul acestui an.
"Pentru lotul 3, Cornetu - Tigveni, avem speranta ca actiunile concertate pe care le desfasuram acum vor duce la deschiderea procedurii in a doua parte a anului 2020, spre trimestrul IV. La lotul 4, Tigveni - Curtea de Arges, comisia de evaluare desfasoara o activitate intensa pentru evaluarea lucrarilor si inchiderea procedurii de achizitie publica in perioada imediat urmatoare. Pentru lotul 5, Curtea de Arges - Pitesti, a fost desemnat ofertantul castigator. Acolo ar fi putut incepe serviciile de proiectare si ulterior lucrarile daca unul dintre ofertanti nu ar fi contestat in mod nejustificat rezultatul procedurii de achizitie", a mai precizat sefa CNAIR.
Mariana Ionita a mai precizat ca nu sunt probleme privind anumite specii protejate care se regasesc in ariile naturale pe care le va traversa autostrada.
"Nu sunt probleme privind anumite specii, ci au fost solicitate de expertii Comisiei Europene unele clarificari privind obiectivele specifice cu privire la speciile ce se regasesc in cele 11 arii naturale protejate ce sunt traversate de aceasta autostrada. In sensul celor precizate, autoritatile romane de mediu au desfasurat ample actiuni de analiza in zonele respective, au avut numeroase videoconferinte cu expertii Comisiei Europene, astfel incat, in cursul acestei saptamani, se vor transmite Comisiei raspunsurile la ultimele solicitari de clarificare ale acesteia", a explicat Mariana Ionita.
Pentru a citi varianta integrala a interviului acordat de Mariana Ionita Agerpres, click aici!